گوگل ادز Google Ads چیست و چگونه کار می کند؟

در واقع اگر بر روی وب سایت خود هیچ فعالیت تبلیغاتی انجام ندهید و صرفا فقط یک وب سایت بدون هیچ فعالیت تبلیغاتی داشته باشید، سایت شما در نتایج جستجو گوگل گم است و هرچقدر هم کلمات مرتبط با کسب و کار خود را در گوگل جستجو کنید، سایت شما در لیست نتایج جستجو گوگل، نمایش نخواهد داشت. بنابراین فقط کافی است 20 دقیقه از زمان خود را به این دوره اختصاص دهید تا استراتژی مورد نظر خود را پیدا کنید. ابزارهای مختلفی برای موفقیت در این رقابت وجود دارد که سئو یکی از مهمترین آنها به حساب میآید. تجربه کاربری روی سئو تأثیر دارد و سئو روی تجربه کاربری تأثیر خواهد داشت. در واقع، امتیاز کیفی شما، تاثیر مستقیمی روی هزینه هر کلمه کلیدی دارد. شما میتوانید هنگام راهاندازی کمپین تبلیغ در گوگل ادز خود، حتی قبل از ارائه مبلغ پیشنهادی در مناقصه، توجه خود را به امتیاز کیفیت معطوف کنید و آن را بالا ببرید.

اگر خدمات یا محصول خاصی را ارائه میدهید، حتماً دلتان میخواهد که دیگران وقتی قصد خرید آن خدمات یا محصول را داشته باشند، ناخودآگاه به یاد برند شما بیوفتند. نوع این آموزش به صورت ویدیو است و در یوتیوب به اشتراک گذاشته میشود. مرحله اول کمی زمان می برد، اما بقیه سه مرحله بسیار کوتاه و آسان است، در این مرحله باید یک Ad Group ایجاد کنید. اگر از ابتدا با ما همراه بوده باشید باید متوجه شده باشید که ادسنس محصولی از کمپانی گوگل می باشد که هرکسی که دارای وبسایت هست بتواند به واسطه گوگل ادسنس کسب درامد داشته باشد، همانطور که گفتیم ادسنس به گوگل تعلق دارد و بخش زیادی از درامد گوگل نیز همین ادسنس می باشد، قبل از اینکه شما بتوانید در ادسنس تبلیغ کنید باید جز ناشران ادسنس باشد، یعنی باید در برنامه گوگل ادسنس شرکت کنید که به این وبسایت ها AdSens Publisher گفته میشود.

آموزشهای Performance Max یا کمپینهای با حداکثر عملکرد، از نوامبر سال 2021 در دسترس قرارگرفتهاند؛ بنابراین به دلیل تازگی انتشار آن، اطلاعات خیلی زیادی از آن در دسترس نیست؛ اما این واقعیت وجود دارد که کمپینهای خرید هوشمند و کمپینهای محلی در سال 2022 در آموزشهای این مرجع قرار خواهند گرفت. این کار باعث هدایت کاربرانی به وب سایت شما می شود که دقیقا به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند. بنابراین برای آنکه محتواهای شما در نتایج موتورهای جستجو قرار گیرند و میزان بازدید آنها نیز افزایش پیدا کند باید وب سایت خود را از بر اساس استانداردهای سئو و الگوریتمهای تعریف شده توسط گوگل بهینه سازی کنید.

درامد از گوگل ادز

گوگل چه نقشی در انتخاب نوع تبلیغ هر وب سایت دارد؟ همچنین یک بخش کوتاه هم در پایان این ویدیوها در مورد بهینهسازی تبلیغات وجود دارد. بازاریابی، مخصوصاً در سطح های حرفه ای ممکن است به اوج سختی خود برسد و ممکن است در مواقعی شما شکست بخورید؛ اما سعی که در این میان یک استثنا وجود دارد و آن هم زمانی اتفاق می افتد که مبلغ نهایی محاسبه شده بیشتر از بیشترین مبلغی که برای هر کلیک میتوان پرداخت کرد باشد و یا تنها یک نفر برای کلمه مورد نظر درخواست داشته باشد که در این مواقع مبلغ نهایی بیشترین پیشنهاد فرد خواهد بود. در این آموزش، شما میآموزید که چگونه با ایجاد یک حساب کاربری، اولین کمپین خود را راهاندازی کنید و کلیه مراحل را بصورت واقعی به شما نشان میدهد.

اگر محتوای تبلیغ شما با هدف کاربر جستجو کننده یکی نباشد، سایت تان تعداد کلیک زیادی دریافت نخواهد کرد و در نتیجه هزینه هایی که برای درج تبلیغ در گوگل ادز صرف کرده اید بی استفاده خواهد بود. نوع تبلیغاتی که در وب سایت شما نمایش داده می شود توسط گوگل و متناسب با محتوای سایت انتخاب می شود. یادتان نرود که مهمترین هدف ما بیشتر و بهتر دیده شدن است. البته قبل از استفاده از این دوره آموزشی بهتر است با مشاهده منابع آموزشی Local PPC Lab، دانش اولیه کافی را داشته باشید.

سئو یک دستورالعمل غیرمنطقی و فضایی نیست. نتیجه این میشود که برای ورودی هزینه میکنید ولی هیچ خبری از تماس نیست. پیدا کردن منبع آموزشی که بتواند به همه افرادی که قصد یادگیری گوگل ادز را دارند کمک کند، میتواند سخت باشد چون نتیجه استفاده از این منابع آموزشی، به سطح دانش و تجربه هر فرد بستگی دارد؛ اما در ابتدا میخواهیم آن دسته از منابع آموزشی را معرفی کنیم که همه افراد در هر سطحی که هستند میتوانند از آنها استفاده کنند. اغلب دورههای آموزشی که وجود دارند بهصورت مکتوب و متنی هستند چون بروزرسانی و اضافه کردن اطلاعات جدید به آنها نسبت به دورههای آموزش ویدیویی آسانتر خواهد بود. با کلیک روی دکمه آبی پلاس و سپس روی گزینه Website visitors می­توانیم لیستی جدید از مخاطبان بسازیم که بر اساس پارامترهای خاص، شخصیسازی شده باشد.

تبلیغات گوگل ادز چیست

در نتیجه بهتر است کلمات کلیدی خود را دوباره چک کنید. در نتیجه طبیعتاً هر چه کلمات کلیدی محبوب تری را به گوگل ادز پیشنهاد دهیم، احتمال افزایش ترافیک سایت و به دنبال فروش بیشتر و افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI) هم بیشتر خواهد بود. این مقالات توسط تیمی از اینفلوئنسرها و کارشناسان برتر تبلیغات PPC نوشته شدهاند؛ در نتیجه شما هر آنچه را که برای تبلیغ در گوگل، صرفهجویی در زمان و صرفهجویی در هزینه نیاز دارید یاد خواهید گرفت. در این صورت تبلیغات گوگل یا گوگل ادز با برگزاری مزایده تعیین می کند که هر سایتی چه جایگاه تبلیغاتی دریافت خواهد کرد. همانگونه که گفته شد، بستر تبلیغاتی گوگل ادز بسیار حرفهایست، و شما هم اگر قصد دارید از این بستر به نفع کسب و کار خود بهرهبرداری کنید، حتما استفاده از خدمات حرفهای شرکتهای فعال در حوزه تبلیغات گوگل را در فهرست اولویتهای خود قرار دهید. با این کار ثبت نام شما در سیستم گوگل ادز موثر واقع میشود و به درآمد خواهید رسید.

سپس ایجاد حساب کاربری گوگل ادوردز و یافتن عبارات کلیدی مناسب برای کسب و کارتان را یاد میگیرید. قبل از اینکه بخواهید از این ابزارها استفاده کنید، باید عملکرد هر کدام و همچنین تفاوت تحقیق کلمات کلیدی برای SEO و برای ادوردز یا همان تبلیغات PPC را بدانید. پس به جای آنکه بخواهید وقت و سرمایه خود را صرف ابزارهای دیگر کنید، بهصورت حرفهای میتوانید به سئو اهمیت دهید. این ترافیک بصورت هدفمند به سمت یک وب سایت هدایت می شود و کاربرانی که در مورد محصولات یا خدمات آن وب سایت در حال جستجو در گوگل هستند را به سوی سایت هدف ، هدایت می کند.

این ویدیو زمان خود را صرف شعار دادن نمیکند و به شما نمیگوید که چگونه با تبلیغات آنلاین میتوانید درآمد زیادی کسب کنید. شما می توانید با افتتاح رایگان حساب گوگل ادسنس از نمایش تبلیغات در سایت خود کسب درآمد کنید. اگر از صحت اطلاعات وارد شده اطمینان یافتید، در صفحه بعد روی گزینه Explore Your Account کلیک کنید تا پنل کاربری خود را در سایت گوگل ادز مشاهده نمایید. شاید فکر کنید هرچه شعاع هدف شما بزرگتر باشد، تجارت شما بیشتر رونق میگیرد، اما اینطور نیست. هر کدام از این کمپینها کاربران خاصی را هدف قرار میدهند. یکی از این راهها، استفاده از دورههای آموزشی جدید و قابل اعتماد گوگل ادز است. همانند حالت هوشمند در گوگل ادز، به حساب گوگل موجود خود وارد شوید یا یک حساب جدید ایجاد کنید. نام های تجاری جدید این امکان را به تبلیغ کنندگان و تبلیغ دهندگان می دهد تا راهکارهای صحیح را در هر سطحی برای محصول یا خدماتشان برگزینند.

سایت گوگل ادز دوره آموزشی Local PPC Lab این نکات کلیدی را به شما میآموزد و همچنین برای جلوگیری از اشتباهاتی که ممکن است در طول اجرای کمپین خود مرتکب شوید، پیچیدگیهای گوگل ادز را به یک دوره آموزشی ساده و جذاب تبدیل کرده است. درست است که به این دورهها دورههای مبتدی و مقدماتی گفته میشود اما برخی از موضوعات پیشرفته را به بیان سادهتر توضیح میدهند. شخصی که به شما آموزش میدهد رمز موفقیت خود را برای شما بیان میکند و به شما میگوید که در ابتدای مسیر خود از چه روشهایی استفاده کرده است. شاید در ابتدا مجبور به صرف هزینه برای سئو شوید؛ اما بعد از مدتی با افزایش جذب ارگانیک و افزایش فروش، این هزینه به شما باز میگردد و سودآوری خواهد داشت. ولی اگر شما صاحب استارت آپ و کسب و کار نوپا هستید، گوگل ادز می تواند با سرعت بیشتری از سئو برای شما ترافیک هدفمند و در نتیجه فروش بیشتر به همراه بیاورد.

سایت اصلی گوگل ادز

همه استراتژیهای لازم برای تبلیغات جستجو، نمایشی و ویدیویی را آموزش میدهد. سپس، لیستهایی تنظیم کنید تا Google قبل از اینکه تبلیغات شما را در صفحه دیگر نشان دهد، دقیقاً بداند که بازدید کننده باید در سایت شما چه ببیند یا چه کاری انجام دهد. هزینه Google Ads چقدر درامد از گوگل ادز است؟ هر چقدر کیفیت کار شما بالاتر باشد، هزینههای شما کمتر خواهد شد. به یاد داشته باشید که جذب ارگانیک در بلند مدت باعث کاهش هزینههای دیجیتال مارکتینگ میشود. هزینه بازگشت سرمایه به همراه ندارد؛ اما با کمک سئو میتوانید روی بازگشت سرمایه در بلندمدت حساب کنید. سئو به شما کمک میکند تا کسب و کارتان را بهراحتی به هزاران هزار نفر نشان دهید. در این مقاله قصد ما این است که شما را با این مقوله به صورت کامل آشنا کنیم و همچنین با ارائه نکاتی، آموزش بدهیم که چطور می توان کمپین قوی تر در گوگل ادز اجرا کرد.

نحوه کار با گوگل ادز

به شما آموزش میدهد که از کدام استراتژیها برای کدام اهداف استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه لینک های سایت یا Sitelinks کلیک کنید. 4. از کیفیت محتوای داخل وب سایت خود غافل نشوید. کدی را که باکس وسطی داده شده را با توجه به cms سایت خود در قالب قرار دهید و سپس done رو انتخاب نمایید. اگر در گوگل ادز مبتدی هستید، برخی از مفاهیم کلیدی وجود دارند که باید قبل از اینکه در این پلتفرم تبلیغاتی شروع به کار کنید، آنها را یاد بگیرید. پلتفرم گوگل ادسنس Google AdSense نمایش تبلیغات دیگران را در وبسایت شما امکانپذیر میکند. طبق آمار ۹۰ درصد از کاربران اینترنت از پلتفرم گوگل استفاده میکنند. گوگل براساس يك سري از عوامل و فاكتورهايي، آگهي تبليغاتي شما را به نمايش مي گذارد. البته حواستان باشد که استفاده از ادوردز فقط زمانی به بهبود رتبهی سایت شما کمک میکند که سایت پرباری داشته باشد؛ اگر سایت شما بهگونهای باشد که بازدید کننده به محض ورود از آن تصمیم به فرار بگیرد، قطعا از نظر گوگل خوشایند نخواهد بود و در آینده کاهش رتبه را برایتان در پی خواهد داشت.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

پس از اینکه به ۱۰۰۰ مشترک و ۴۰۰۰ ساعت بازدید در ۱۲ ماه گذشته دست پیدا کردید، باید کانال خود را به حساب گوگل ادسنس متصل کنید. این دو متخصص، با توضیحاتی آسان و دوستانه، به شما نشان میدهند که چگونه با استفاده از تگ ردیابی گوگل ادز، تبدیلها را به وسیله گوگل آنالیتیکس ردیابی کنید. علاوه بر آن پرداخت هزینه ی تبلیغات گوگل باید به صورت ارزی و با کارت های بین المللی معتبر انجام گیرد و از آنجایی که این امکان برای ایرانیان فراهم نیست باید از طریق پارتنر معتبر گوگل در ایران تبلیغات گوگل را ایجاد و فعال نمایید. پس از این پیغام اکانت شما ساسپند شده و دیگر نمی توانید تبلیغات خود را ادامه دهید. اگر هنوز نمی دانید که کدام مورد برای وب سایت و کسب و کار شما مناسب تر است، حتما ادامه این مقاله را مطالعه کنید. کلمات کلیدی منفی لیستی از اصطلاحات کلمات کلیدی هستند که شما نمی خواهید برای آنها تبلیغتان رتبه بندی شوند.

ثبت نام در گوگل ادز

یکی از راه ها برای این که شما بتوانید حساب گوگل ادز خود را شارژ نمایید این که باید در یکی از بانک های معتبر خارج از کشور حساب داشته باشید تا بتوانید اکانت خود را شارز نمایید،این روش به شما پیشنهاد نمی شود چرا ؟ تنها راه این کار این میباشد که راه استفاده از آن را یاد گرفت. بلکه سئو به شما راه و رسم فعالیت در دنیای دیجیتال و اینترنت را نشان میدهد. این راهنما که مدت زمان آن 10 دقیقه است، تمام نکاتی که لازم است برای راهاندازی کمپین خود بدانید را به شما میگوید و شما را در تمام مراحل به همراه یک ویدیوی آموزشی راهنمایی میکند. تیم پشیبانی به سرعت مسئله را بررسی و پیگیری های لازم را انجام خواهند داد.

به هر حال این درصد در آژانسهای مختلف متفاوت است، ولی آژانسها معمولا حدود 10 درصد از هزینه را برمیدارند. قبلا باید کلی میگشتیم تا کسی رو پیدا کنیم که بهمون چیزی یاد بده یا مثلا واسه لوله بازکنی برچسب ها رو زیر و رو میکردیم که آیا یه آدم مطمئن واس چاه بازکنی پیدا میشه یا نه ولی الان دیگه از شیر مرغ تا جون آدمیزاد تو اینترنت هست. در صورتی که سابقه شما نرخ کلیک قابل اعتمادی ایجاد نکرده باشد و یا نرخ پرش بالا باشد، گوگل بر اساس این معیارها تصمیم میگیرد که آیا تبلیغات شما به اندازه کافی مناسب جذب ترافیک بیشتر هست یا خیر. ۳. آیا من توان مالی تبلیغ این کلمه کلیدی را دارم؟ اکانت Google Ads من با ارزی غیر از لیر ترکیه ایجاد شده است. شخصا من اگر تبلیغی ببینم که ادبیات جذاب تری داشته باشد و مطمئن شوم که به نیاز من پاسخ می دهد، حتما روی همان کلیک می کنم.