انواع اتاق فرار به همراه داستان بازی | allescape

به هرحال اگر به بازی با سبک کاراگاهی علاقه دارید این اتاق فرار میتونه گزینه مناسبی براتون باشه. اتاق فرار دخمه شوم با ژانر ترسناک و دلهره آور جزو هیجان انگیزترین اسکیپ روم های موجود در الموت اسکیپ می باشد. داستان این اتاق فرار از این قرار است که در زمان های قدیم مرد رمالی به نام کاووس در یک خانه قدیمی و اجدادی اش در روستایی زندگی می کرد. زندگی کاووس و همسر او خاتون، بعد از فوت نوزاد تازه متولد شده شان دچار تغییراتی ترسناک و عجیب در این اتاق فرار الموت مشهد می شود.

برخی از تجهیزات اتاق فرار

گاهی اوقات با درب های الکترونیکی با صفجه کلید رمزی مواجه می شوید که باید رمز را به درستی وارد کنید. به طور کلی، این تفریح مهیج را می توان مانند یک فیلم در نظر گرفت. یکی از ویژگی‌های این سبک بازی های اتاق فرار، انعطاف در تعداد نفرات شرکت‌کننده در بازی و قابلیت انجام آن برای گروه‌های کم جمعیت است. این بار شما میتوانید یک اتاق فرار را یک یا دو نفره تجربه کنید.

قدم چهارم: طراحی معما

بدون شک اتاق فرار بدون معما هیچ معنی‌ای ندارد و شاکله اصلی اتاق فرار را معماهای آن تشکیل می‌دهد. این انتخاب کاملاً به علاقه و سلیقه طراح بازی بستگی دارد و نکته مهم این است که هیچ ژانری بر دیگری برتری ندارد و اگر همه اصول و نکات در هر ژانر رعایت شود، موفقیت آن را تضمین خواهد کرد. اگرچه ممکن است در هر شهر یا کشور، ژانر خاصی نسبت به دیگری پرطرفدارتر باشد که شناسایی این مسئله خالی از لطف نیست؛ اما این بدان معنا نیست که اگر اتاق شما ژانر دیگری داشته باشد، مخاطبی نخواهد داشت.

تاریخچه اتاق فرار[ویرایش]

رنگ بنفش، خیال‌انگیزی را پرورش می‌دهد و باعث آرام شدن سرشت انسان می‌گردد. تحلیل و شناسایی الزامات بازیکنان و بازار به منظور ساخت و اجرای درست پروژه برای رسیدن به نقطه مطلوب. گروه «تایم‌فور‌فان – t4f»، با بهره‌گیری از تیم مجرب و کارآزموده به نقد، بررسی سرگرمی‌های نو و تولید محتوا برای معرفی و شناساندن آن‌ها به مخاطبان خود می‌پردازد. این بخشی از مکالمه‌ی یک خریدار با دفتر خدمات املاک نیست، این مکالمه ای‌ست که یک مجموعه‌دار اتاق فرار ممکن است بارها انجام دهد. برای طراحی اتاق شکنجه ابتدا به سراغ یک طراح دکوراسیون داخلی میرویم و پس از شرح هویت فضا و المان های مهم فضا پس از سه روز یک فایل سه بعدی از فضا دریافت میکنیم و مبلغx را جهت طراحی فضا به طراح پرداخت میکنیم.

اگر دچار بیماری آسم هستید یا مشکلات قلبی دارید، حتماً این موضوع را پیش از شروع بازی به بازی گردان اطلاع انتخاب مکان مجموعه اتاق فرار دهید. به عنوان آخرین گام در ساخت اسکیپ روم می توان به هوشمندسازی محیط مورد نظر اشاره نمود. منظور از هوشمند سازی استفاده از وسایل و تجهیزات الکترونیکی، سنسورهای مختلف و سیستم های کنترلی و امنیتی می باشد که تاثیر بسیار زیادی بر بهبود شرایط بازی خواهند داشت. به عنوان مثال، یکی از مهم ترین کارهایی که با هوشمندسازی اتاق فرار صورت میگیرد، پخش موسیقی متناسب با هر مرحله از بازی و تغییر در نحوه نورپردازی و رنگ لامپ ها و ایجاد استرس و هیجان بیشتر به بازیکنان می باشد. علاوه براین، در این نوع اتاق فرار تلاش میشود تا گیم مستر یا مدیر بازی نقش کم رنگ تری ایفا کند و شرایط اتاق مکانیزه و هوشمند به طور خودکار تغییر کند. در سناریو این اتاق وحشت در مشهد، یک دادستان معروف در منزل خود به قتل رسیده است.

  • در بسیاری از تجهیزات اتاق فرار، تئاتر تعاملی مورد توجه قرار گرفته و هنر پیشه ها با بازیکنان ارتباط می‌ گیرند و آنها را در سناریو خاصی وارد می کنند و گاهی اوقات راهنمایی‌ های لازم را ارایه می‌ دهند.
  • اگرچه هزینه‌ها به سناریو، تم و نوع مواد بکار رفته شده بستگی دارد، اما پیش از هر چیز باید محاسبات به‌صورت تقریبی انجام شود.
  • همان‌طور که همه حرفه‌ای‌های این حوزه آگاه هستند، اثربخشی بازی‌های اتاق فرار و معمایی وابسته به نوع انتخاب صحیح سناریو، معماها و طراحی درست از سوی صاحبان و طراحان آن است.
  • بهتر است از میان افرادی که خودشان صاحب اتاق فرار هستند، نیز حداقل یک یا دو تیم برای آزمایش بازی دعوت شوند.

انواع اتاق فرار به همراه داستان بازی | allescape