بفرمایید فلسفه! 1 فروشگاه اینترنتی کتاب اسم | mey

خوانش‌هایی از «متون مؤثر» در فلسفه، سیاست و جامعه‌شناسی فکرهایی درباره‌ی برخی دغدغه‌های وقت و بی‌وقت . این کانال توسط تنی چند از علاقه‌مندان مباحث مربوطه اداره می‌شود. ما در رادیو هم آوا از منظر روانکاوی به مسائلی میپردازیم که فکر میکنیم هر آدمی تو زندگی خودش ممکنه تجربه اش کنه…. در یک گفتگوی ساده هربار با مهمان برنامه در خصوص یکی از دغدغه های اجتماعی انسان امروز گپی میزنیم و سعی خواهیم کرد از زاویه‌ای تازه به این پدیده ها نگاهی بیاندازیم. همه‌ی ما ورای اینکه در دنیای بیرون از چه اتفاقاتی می‌افتد و چه کسانی هستیم و چه جاهایی هستیم در ذهن‌مان دنیای دیگری ساخته‌ایم دنیایی که ساخته‌ و پردخته‌ی خیالات ماست. در این دنیای ذهنی ممکن است هزاران فکر بی‌اساس وجود داشته باشد که با وجود اینکه هر روز به آن‌ها فکر میکنیم از تاثیری که بر زندگی‌مان دارند بی‌خبر هستیم.

دکتر محمد مهدی اردبیلی

این مبحث را می‌توانید در یکی از بهترین کتابهای منطق یعنی کتاب مغالطات، اثر دکتر علی اصغر خندان مطالعه کنید. به دنبال راهی برای بهبود مهارت‌های درک مطلب Listening خود هستید؟ یک راه مناسب برای اینکار گوش دادن به پادکست انگلیسیاست.در این مقاله، لیستی از بهترین پادکست‌‌های یادگیری زبان انگلیسی را برایتان آماده کرده‌ایم. چنانچه به موضوع طرحواره درمانی علاقه مند هستید، می‌توانید بهترین کتاب‌های این حوزه را در صفحه کتاب های طرحواره درمانی پیدا کنید. خود من نجوم آماتوری را از رصدخانه زعفرانیه شروع کردم. سعی میکنم واقعیت ها و تحلیل های منطقی که هم برای خیلی ها کاربردی هستن و هم برای خودم جالب هستن رو صمیمانه بیان کنم. اینجا در هر قسمت به یک موضوع کاربردی و اصولی در زمینه های مختلف از علوم انسانی ( …

گوش نیوش : زندگی درونی زندگی بیرونی

در شماره پنجم “فلسفه علم” امیر حسن موسوی، به نظرات توماس کون پرداخته و پژمان نوروزی پرسشهایش را از او پرسیده و سیاوش صفاریان پور راهبری این شماره از فلسه علم را بر عهده داشته است. هیچ وقت برتراند راسل به خود زحمت این را هم نداد که فکر کند آیا این حرف‌ها را می‌توان به آزمون‌هایی برای افراد انسان مربوط دانست و اینکه چه آزمون‌هایی ممکن است مربوط باشند و قضیه از چه قرار است. این‌ها همه مهملات است، این مرد همیشه پر از مهملات بود. او به نظریه نسبیت می‌پردازد، اما فکر می‌کنی هیچ به آزمایش‌های روان‌شناختی مربوط به این باد هوایی که ایجاد می‌کند توجه دارد؟ هیچ وقت به آن‌ها فکر هم نکرد. به نظرم همه این‌ها تنگ‌نظرانه یا بدیهی و بی‌اهمیت‌اند.

درباره کتاب از سقراط تا سارتر

این جماعت مشتاق چندده‌هزار نفره، از دوره نوجوانی در حال کسب تجربه آموزشی و ارتباطات علمی بودند که در نظام آموزش‌وپرورش رسمی ایران اتفاق نمی‌افتد. پادکست‌های آموزش زبان انگلیسی سفیر (پادگیفت) صرفا یک پادکست آموزشی ساده نیستند. در سری پادکست‌های آموزشی پادگیفت درباره انواع گرامر و موضوعاتی که در دنیای امروز با آن مواجه می‌شوید، صحبت می‌کنیم. در هر اپیزود از این سری پادکست‌های پادگیفت، به یک موضوع جذاب و پرکاربرد می‌پردازیم، پس هیچ اپیزودی را از دست ندهید. درسگفتار تاریخ انتقادی فلسفه غرب از سلسله درسگفتارهایی است که در موسسه پژوهشی آموزشی و مطالعاتی آکادمی شمسه برگزار شده است.

بفرمایید فلسفه! 1 فروشگاه اینترنتی کتاب اسم | mey

فرض می‌کنیم که شما می خواهید درباره آشپزی چیزی بنویسید یا درجایی آموزش بدهید، ممکن است که ده کتاب در کتابخانه شما باشد و بخواهید از هر کدام مطلبی وبسایت اصلی پادکست می را یادداشت کنید. پژمان به نقش نجوم در ارتباط‌گری علم اشاره کرد. نجوم از یک زمان، شاید به‌صورت تصادفی، به جامعه عرضه و معرفی شد. آدم‌ها به این زمینه می‌توانستند حتی به‌عنوان یک سرگرمی هم نگاه کنند، رصد آسمان، شبیه جمع‌آوری اسکناس و تمبر، می‌توانست نوعی سرگرمی برای دهه 50 به‌شمار رود. کسی مثل سرفراز قزوینی که پژمان از او نام برد، بیش از این‌که مروج علم باشد، معلم نجوم بود و نجوم را عمومی می‌کرد.

  • در نوع چهارم گفت‌وگوهای این پادکست با نام Realtalk، اپیزودها بر محوریت اصطلاحات و لغات واقعی و روزمره افراد در موقعیت‌های مختلف، مثلاً اینکه چگونه در یک رستوران از کیفیت غذا شکایت کنیم، شکل می‌گیرد.
  • البته، اسامی، مکان‌ها، نام شرکت‌ها و غیره ترجمه نمی‌شوند، بنابراین از آنها به‌عنوان نشانه‌ای برای جایی که ممکن است پاسخ باشد استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید فریب سیاستمداران را نخورید، تفکر صحیح را بیاموزید و حتی دچار خودفریبی نشوید، مطالعۀ این کتاب به شما توصیه می‌شود.
  • اطمینان حاصل کنید که یک پاسخ را دایره می کشید یا در صورت امکان چیزی را وارد می کنید.
  • در «فرای قصه‌ ها»، به سراغ ادبیات داستانی معاصر ایران می‌رویم.
  • از “نظریه زمین مرکزی” و “کپرنیک” میگوییم و نقشی که در تاریخ و فلسفه علم داشته است..