دکوراسیون سنتی – ۷ ایده خلاقانه شیک و جدید [۱۴۰۱]

بهترین سایت های دکوراسیون داخلی سعی می کنند برترین و خلاقانه ترین ایده های طراحی را در قالب تصاویر ارائه دهند تا کاربران با مشاهده آن ها بتوانند با خلاقیت خود و ایجاد تغییراتی در این ایده ها طراحی دکوراسیون محیط منزل خود را به بهترین شکل ممکن و با کمترین هزینه انجام دهند. اما ممکن است ایجاد تغییرات در ساختار خانه مانند رنگ جدید کفپوشها تصمیم شما برای انتخاب مبلمان یا فرش را نیز تحت تأثیر قرار دهد. دوبلکس کردن خانه فقط مخصوص نقشه های کوچک نمی باشد و بسیاری از خانه ها با نقشه های بزرگ این کار را انجام می دهند زیرا که خانه های دوبلکس در سبک مدرن لوکس و زیبا هستند و فضای دنجی را به وجود می اورند که در خانه های بزرگ این فضا معمولا به فضایی برای استراحت یا اتاق مطالعه تبدیل می شود.

این امر کمک شایانی در مسیر طراحی دکوراسیون منزل بدون مبل به شما خواهد کرد. طراحی و تزیین دکوراسیون منزل عروس و داماد کاری سخت و چالش برانگیز است چرا که باید نظرات و سلیقه های متفاوت را به شیوه ای درست و مناسب با یکدیگر ترکیب کنید. ژنراتور شامل مجموعه ای از قطعات ثابت و متحرک است که در محفظه روکشی قرار گرفته است. به کار بردن این قطعات روی دیوار به طور کلی جلوه آن را تغییر میدهد. در این موارد استفاده از قطعات دکوراتیو چوبی میتواند انتخاب خوب و بجایی باشد.

سایر رنگ ها در وسیله ها و اثاثیه استفاده میشود. اتاق نشیمن و سالن پذیرایی یکی از مهم ترین بخش ها در هر خانه ای است بنابراین بهتر است در طراحی داخلی نشیمن چوبی حساسیت لازم را به خرج دهید. خانه های نیم طبقه یکی از جذاب ترین ایده ها برای طراحی فضای داخلی هستند، این موضوع خصوصا در آپاراتمان های کوچک بسیار کارآمد و مفید واقع خواهد شد. در نیم طبقه بالا نیز دو عدد اتاق خواب بهمراه حمام و سرویس بهداشتی قرار گرفته است.

طراحی داخلی خانه های کوچک طراحان دکوراسیون داخلی برای حل این مشکل، مبلمان شناور را به شما پیشنهاد می دهند تا هنگام نیاز بتوانید آن ها را به راحتی جابجا کنید و در محل مورد نظرتان قرار دهید؛ برای این که یک فضای مناسب و دنج برای معاشرت داشته باشید، یک نقطه مرکزی و دلخواه مانند اطراف شومینه، زیر پنکه سقفی و یا اطراف محل تلویزیون را انتخاب کنید و اگر کف پوشی با جنس چوب و یا کاشی دارید، پیشنهاد می کنیم حتما یک قالیچه متوسط و زیبا در وسط آن قرار دهید. سبک مبلمان هم باید با سبک سایر اجزای دکوراسیون داخلی مانند اکسسوری، طرح دیوارها، کف و غیره هماهنگ باشد. سه اصل مهم سادگی، انرژی و طبیعت در طراحی دکوراسیون داخلی سبک ژاپنی نقش اساسی دارد. این تجربه و دانش می تواند در ارائه بهترین و منحصر به فرد ترین طراحی های داخلی نقش داشته باشد.

خانه های نیم طبقه به ما اجازه می دهند که از یک فضا کاربردی دوگانه داشته باشیم، همانطور که در بالا اشاره شد، می توان از یک فضا، برای مثلا آشپزخانه و اتاق خواب یا دو اتاق خواب در بالای یکدیگر استفاده کرد. همچنین با این کار قسمت های دیگر خانه که قرار بود به کمد و کشو اختصاص داده شوند، به فضای اتاق های خانه اضافه می شود. درخت راش در جنگلهای مرطوب شمال کشور که نور آفتاب کمتر است به کثرت یافت میشود. رنگ چوب راش زرد خامهای، کرم مایل به قرمز و قهوهای مایل به زرد است. طرح سطح چوب راش بصورت خطوط مستقیم و هم راستا میباشد. چوب گردو به رنگ قهوهای شکلاتی است که در قسمتهای بدون رگه روشنتر و در قسمتهایی که رگه چوب دیده میشود تیرهتر است. در حال حاضر هم از چوب استفاده فراوانی میشود و میتوان از آن در قسمتهای مختلف یک ساختمان از جمله دیوار، سقف و کف استفاده کرد.

گرانقیمت ترین آیتم این پروژه، پارکت چوبی کف سالن است. البته اگر قرار است از نیم طبقه بعنوان نشیمن یا پذیرایی استفاده کنید، بسیار بهتر است که بجای استفاده از حفاظ یا دیوارکشی، انتهای نیم طبقه را با پارتیشن های چوبی قفسه دار بپوشانید، با این کار هم ارتباط بین محیط های خانه حفظ شده، هم با عبور نور فضای نیم طبقه بزرگ تر دیده می شود و هم اتاق پذیرایی حالتی لوکس با تزیینات و دکوری های زیبا بخود می گیرد. البته در انتهای مطلب گالری تصاویر 25 مدل دیزاین خانه های مدرن در سال 2022 را نیز قرار داده ام تا از آن ها ایده بگیرید و خانتان را به زیبایی دکور کنید. آیا شما به دنبال ایده های جدید و جذاب برای دکور خانه خود هستید ؟ اجزایی از دکور منزل مانند رنگ یا کاغذ دیواری، درب و پنجره و اجزای ثابت آشپزخانه مانند کانتر و کابینت را میتوان در بخش ثابت جا داد.

از چوب بلوط استفاده میشود که همه این موارد در دکوراسیون داخلی نقش بسزایی دارد. برخی افراد تنها وسایل دکوراتیوی که در ساخت آنها فقط از طرح و رنگ چوب استفاده شده در منزل خود قرار میدهند اما استفاده از چوب طبیعی در دکوراسیون منزل قطعا جلوه بسیار زیباتری ایجاد خواهد کرد. چنین طرح هایی در فضای داخلی باعث ایجاد جذابیت در ظاهر ساختمان شده و همچنین فرصتی بسیار عالی برای خلق ایده های ناب در طراحی داخلی را در اختیار خانه دار قرار می دهد. خانه های نیم طبقه علاوه بر افزایش فضای خانه، محیطی بسیار دنج نیز بوجود می آورند که هر فردی از بودن در آن احساس رضایت خواهد داشت. خانه های نیم طبقه اصولا بخاطر استفاده حداکثری از فضا، مشکل کمبود جا برای ذخیره سازی وسایل را بکل از بین می برند. میتوانند زیبایی خانه دوبلکس شما را دوچندان نمایند.

طراحی داخلی منزل کلاسیک

ویژگی اصلی دکوراسیون داخلی پذیرایی ایرانی، گرم بودن فضا و تشویق اعضای خانواده به در کنار هم بودن است. اگر قصد دارید فضای کوچکی از دکوراسیون منزل مدرن خود را به شکل سنتی ایرانی تزئین کنید، استفاده از پشتی در کنار فرش یا تخت چوبی ایرانی، فضایی منحصر به فرد را ایجاد میکند. با قرار دادن نیم طبقه درست جلوی درب ورودی ساختمان، یک راهروی زیبا ایجاد می شود که اطراف آنرا می توان به اتاق خواب یا آشپزخانه اختصاص داد.

سبک دکوراسیون معاصر باشد یا سنتی، فرقی نمی کند. ممکن است یک لوستر بسیار پر زرق و برق مشاهده کنید کع بالای یک فرش بسیار معمولی یا قدیمی قرار دارد. در عین حال ممکن است با هدایت درست نور طبیعی به نورپردازی مناسبی در محیط دست پیدا کنیم. طیف رنگ ها عمدتا خنثی و طبیعی است: سایه های روشن چوب ، شن ، سیاه و سفید ، سبز طبیعی. معمولاً از دیوارپوش ها و کفپوش های رنگارنگ برای تزئین استفاده میشود.

میتوان از چوب برای تولید انواع لوازم نورپردازی، تزیینات دکوری زیبا و مبلمان استفاده کرد که هر کدام زیبایی خاصی به دکوراسیون منزل میدهد. از پوست مرده درخت بلوط، چوب پنبه طبیعی تولید میشود که کاربرد زیادی در صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی دارد. در این سبک طراحی از فرش های بافته شده از الیاف طبیعی مانند فرش های کرکی، پشمی، گبه و دکوراسیون داخلی خانه های خیلی کوچک گلیم استفاده میشود. شاید پرکاربردترین سبک در طراحی منزل، سبک انتقالی باشد. شاید بخواهید یکی از دیوارهای منزل را به دیوار شاخص تبدیل کنید. سعی کنید برای تمامی وسایل منزل کمد ها و قفسه هایی فراهم کنید تا وسایل اضافی در دسترس همه نباشد و باعث شلوغ نشان دادن فضا نشود. همچنین با زدن پله و ایجاد فضایی در قسمت بالای خانه میتوانید حتی انبار یا بخشی برای نگه داری وسایل اضافی افراد خانواده استفاده کنید. برخلاف محدود بودن زمین، این خانه ها حس زندگی در فضاهای پر نور که به اطراف خود متصل هستند را تشدید می کنند.

طراحی داخلی خانه های ۵۰ متری

همانطور که در بالا گفتیم در نقشه خانه دوبلکس کوچک ایرانی ممکن است نیم طبقه را به عنوان هر فضایی مانند اتاق خواب ، پذیرایی و حتی آشپزخانه طراحی کنند اما نکته ای که در فضا های کوچک بسیار مهم است و باید به آن توجه کنند نوع راه پله می باشد ، راه پله می تواند به صورت نیم دایره ، گرد و معمولی باشد ولی اصولا راه پله های مارپیچ فضای کمتری را اشغال میکنند ، که برای پلان خانه دوبلکس کوچک مناسب تر می باشد و همچنین زیبا و شیک نیز می باشند. پلان خانه دوبلکس کوچک اصولا در دکوراسیون مدرن نیم طبقه می باشد و با دوبلکس کردن خانه سعی در افزایش فضای در دسترس دارند، زیرا که نیم طبقه ها علاوه بر استفاده از فضای حداکثری ، خانه را نیز زیبا می کنند .

طراحی داخلی خانه کلاسیک

برای انجام این کار میتوانید مبلمان بزرگ خانه را که وزن زیادی دارد در مقابل نقاطی که در کانون توجه هستند بهطور مثال پنجره یا شومینه قرار دهید تا به این شکل فضا متعادل شود. این موضوع نه تنها در مورد سرویس بهداشتی، که به طور کلی برای دکوراسیون خانه در فضاهای مختلف صدق میکند. از طرفی شکلاتی برای دکوراسیون داخلی کلاسیک اتاق نوزاد مناسب نبوده و باید از رنگ های شادتر استفاده شود. در اتاق نشیمن، این مرز بندی به کمک آباژور زمینی بزرگ کنار مبل راحتی مشخص شده است.

برای شروع پروژه ی طراحی داخلی آپارتمان 100متری یا هر متراژ دیگری شما باید به عنوان یک طراح ابتدا با توجه به بودجه و عوامل دیگر را در نظر بگیرید. مانند جای سماور، میزهای کمکی برای مهمان ها و حتی یک فضای بزرگ خالی برای مهمانی های بزرگ در نظر بگیرید. استفاده از تابلوها، قاب عکسها در جای درست و استفاده از آینه در مناطقی از محیط که کوچک هستند میتواند به کار عمق بیشتری بدهد. با اضافه کردن نیم طبقه، فضای بیشتری به اتاق نشیمن، آشپزخانه و همینطور پارکینگ ماشین اختصاص داده شده است. اگر میخواهید به دکوراسیون داخلی منزل ایرانی خود عمق بیشتری دهید و برخی از فضاها را برجستهتر نشان دهید از این رنگ استفاده کنید.

طراحی داخلی منزل کوچک

یکی از موضوعاتی که در کیفیت طراحی پلان تاًثیر بسزا دارد، تصمیم گیری در مورد موقعیت آشپزخانه است و اینکه این فضا باید از تهویه و نور مناسب بهره مند گردد. رشته طراحی داخلی، قدمت زیادی ندارد و اینکه بصورت تخصصی فرد مطالعات و مقالاتی پیرامون طراحی داخلی انجام دهد، موضوع مهمی نبود تا اینکه در سده 20 میلادی کم کم کلمه دکوراسیون داخلی وارد فضای معماری شد.البته در برخی مواقع به طراح داخلی، معمار داخلی نیز میگویند. برای اینکه از دقت اندازه ها اطمینان حاصل نمایید، حتما از چند نقطه متفاوت این کار را تکرار نمایید. مثلا کابینت های کلاسیک آشپزخانه را با ظروف سفالی و یا چینی های گل دار تزئین نمایید. اگر به این سایت طراحی دکوراسیون مراجعه نمایید با ایده های بسیار جذاب و مطابق روز و طرح های شیکی مواجه می شوید که کاملا قابل اجرا می باشند و هزینه چندان بالایی ندارند. بست فارسی در این مقاله قصد دارد شما را با بهترین سایت های طراحی دکوراسیون داخلی دنیا در سال 2020 آشنا کند.

طراحی داخلی خانه باغ کوچک

رنگ های خنثی و طبیعی در معماری داخلی به سبک صنعتی بیشترین کاربرد را دارند و معمولاً از رنگ های سفید و روشن استفاده نمیشود. اغلب مواقع میتوان برخی نقاط خانه را به راحتی با نور طبیعی روشن کرد. در مجاورت این فضا، قسمتهایی مثل رخت کن و رخت شوی خانه قرار دارد که در زیر میتوانید مشاهده کنید. لازم به ذکر است که هزینه اخذ جواز ساخت هر ساله به میزان 30 درصد افزایش پیدا می کند. به همین دلیل شاید در برخی خانه ها که شرایط مناسب برای اجرای نیم طبقه وجود داشته باشد، خرید خانه های کوچک تر و افزایش متراژ با استفاده از نیم طبقه راهکار هوشمندانه تری باشد. همانطور که می دانید، نیم طبقه، به طبقه ای گفته می شود که در ارتفاعی بالاتر قرار گرفته اما سطح پوششی کف آن، از سطح پوششی طبقه پایین کمتر است، این طبقه با راه پله ای کوچک به طبقه پایین متصل می شود و معمولا دیدی کامل به طبقه پایین دارد.

طراحی داخلی خانه در تهران