سقف کاذب اجرای انواع سقف کاذب طرح دار و جدید + نمونه کار

فقط ممکن است که نصب پازل گونه آن از جذابیت دیداری آن بکاهد. از جمله ویژگی های سقف کاذب کناف می توان به جدول زیر زیر اشاره کرد. اجرای درست سقف کاذب در ساختمان ایجاد صرفه جویی و بهینه سازی در مصرف انرژی را دارد.

سقف کاذب اجرای انواع سقف کاذب طرح دار و جدید + نمونه کار

در صورتی که ساختمان به گونه ای است که از قبل پروفیل های مخصوص به نصب سقف کاذب در آن به کاررفته باشد، می توان از تایل های مخصوص استفاده کرد و نسبت به نصب سقف آسمان مجازی اقدام نمود. این سقف انواع مختلفی دارد که با توجه به ماده تشکیل دهنده آن ها این دسته بندی صورت می گیرد. در ادامه چند نوع از انواع سقف که در ایران کاربرد بیشتری دارند را برای شما معرفی می کنیم. سقف کاذب دارای انواع مختلفی است که ازانواع سقف کاذبمی توان به سقف کاذب رابیتس، گچی، شیشه ای، کناف، چوبی، ترکیبی، آکوستیک، آلومینیومی و طلقی و آی گلس نام برد.

سقف رابیتس شکل نوشتاری درست این نوع از سقف‌سازه بوده؛ اما در حالت گفتاری به “رابیتز” تغییر شکل داده است. استفاده از این نوع سقف نیازمند عملیات جوشکاری و زیرساخت مناسب بوده و در ابتدا باید پایه‌های فلزی به سقف اصلی جوش داده شود. سپس فویل رابیتس را به پایه‌ها متصل کرده و طراحی نهایی را ایجاد خواهد کرد. بهتر است از این مدل سقف کاذب در زمان نازک‌کاری ساختمان استفاده شود. در صورت بازسازی ساختمان نیز امکان به‌کارگیری از سقف رابیتس وجود داشته و محدودیت اجرایی خاصی ندارد.

نصب این نوع پنجره علاوه بر زمان کم به طور منظم و تمیز نیز انجام می گیرد. این به این معناست که نصب این پنجره به تخلیه لوازم و بهم ریختگی نیاز ندارد و بدون کمترین دردسر می توان آن را اجرا کرد. تنها با کنار زدن لوازم در گوشه ای از خانه می توان این سقف را در کمترین زمان نصب کرد. با استفاده از سقف کاذب کشسانی می توان لوله کشی، اتصالات، سیم ها و عیب های سقف را پوشاند.

نمونه ای از بهترین انواع سقف های کاذب که می توان در طراحی حمام مورد استفاده قرار داد، سقف پی وی سی می باشد. سقف کاذب نوع خاصی از پوشش است که درست در زیر دال یا سقف اصلی سازه با حداقل ارتفاع ۸ اینچ نصب می شود. لازم به ذکر است این سقف هیچگونه بار از سازه را تحمل نمی کند. سقف های کاذب از مواد مختلفی مانند تخته سه لا، پانل گچی، پی وی سی و فلزی ساخته می شوند که با طرح های مختلف در بازار موجود هستند.

سقف کاذب کناف ثابت ، به دو صورت دکوراتیو و ساده یا یکپارچه قابل پیاده سازی است، سقف کاذب کناف ثابت دکوراتیو، شامل باکس ساده حاشیه، باکس نور مخفی حاشیه،سقف کاذب تونلی، کمانی، قوسی یا گنبدی و Asma tavan … می باشد که دست طراحان و معماران داخلی را در پیاده سازی ایده های خلاقانه برای پیاده سازی سقف کاذب در محیط هایی مثل سالن های ورزشی، رستوران ها، دکور بندی سقف مغازه ها، لابی هتل ها مکان های فرهنگی و هنری و… هزینه اجرای سقف کاذب در مقایسه با تعمیر و بازسازی سقف اصلی ساختمان مقرن‌به‌صرفه‌تر است. در اکثر مواقع تعمیر و بازسازی سقف کاذب براحتی امکان‌پذیر است. اگر سقف کاذب ساختمان شما از نوع گچ و کناف باشد و قسمتی از آن ترک بردارد، این مشکل با لکه‌گیری برطرف می‌شود، البته این کار الزاما کار راحتی نیست؛ خصوصا اگر در سقف کاذب از چند رنگ متفاوت استفاده شده باشد.

قیمت انواع سقف کاذب چقدر است؟

جهت انتخاب جنس حتما نمونه کارها و نمونه جنس توسط همیار خدمتتان ارایه خواهد شد. در اینمورد متخصصین ما تنها دستمزد اجرای کار را از شما مطالبه سقف کاذب خواهند نمود. کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آکس طرح و ساخت است و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

  • عمده استفاده از این نوع سقف در سالن های تئاتر، سینما، اجلاس، استودیوهای ضبط صدا و آموزشگاه های موسیقی می باشد.
  • این ویژگی سبب می شود بتوان سیمکشی برق، تاسیسات احتمالی که می بایست از سقف عبور کنند در پشت اجرا مخفی بمانند.
  • سقف های کاذب مانند سطوح ساختمان، دیوار و یا کف اهمیت زیادی دارند.
  • همین مورد باعث خواهد شد تا برتری های بسیار زیادی را نسبت به سقف های غیر استاندار نصبت به سقف های کاذب دیگر پیدا کند.

تعدادی از این متخصصین در مجموعه کارچی‌داری مشغول به‌کار هستند. نام دیگر آن ها سقف باز است، بعد از این که سقف نصب می گردد چیزی که دیده می شود خانه های مربعی شکل هستند که به صورت پیوسته در کنار هم دیگر قرار گرفته اند. در این نوع سقف ها در قسمت پشت سقف تأسیساتی که به کار رفته است به خوبی مشاهده می شود. این نوع سقف ها را معمولا به صورت منفرد و یا ترکیبی با سقف های دیگر مورد استفاده قرار می دهند.

***سقف کاذب در آشپزخانه و پذیرایی

سقف و دیوار کاذب همیشه به هم پیوسته هستنند برای اجرای سقف حتما اول باید یوار کاذب انجام شود تا دیوار محکم داشته باشیم. در محل کار خود می توانیم از انواع دکوراستفاده میکنیم دیوار کاذب کناف – “سقف کاذب” زیبا محیط را گرم و زیبا جلوه خواهند داد. در زمان های قدیم (طاق و سقف )را صرفا با یک نقاشی مختصر و گچ کردن به اتمام می رساند. اما امروزه سلیقه‌ها زیبا و جذاب تری در دکوراسیون داخلی پیدا کرده است، امروزه کمتر کسی به سراغ نقاشی قدیمی و گچ می روند.