طراحی داخلی مطب و کلینیک

دلیل این امر این است که اکثر ما بیمارستان ها و محیط های درمانی را فضاهایی سرد و خسته کننده و بی روح می شناسیم. بسیاری از مراکز درمانی برای افزایش روحیه و از بین بردن فضای بی روح مراکز خود علاوه بر استفاده از پنجره های بیمارستانی که پنجره ها قدی هستند تصاویری زیبا و آرامش بخش از طبیعت مثل جنگل ها و رودخانه را در مراکز خود نصب می کنند تا طبیعت را وارد بخش های خود کنند. اهمیت زیادی دارد. اگر دقت کرده باشید در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی رنگ سفید و سبز کاربرد فراوانی دارد، زیرا رنگ سفید نشانه تمیزی و پاکی بوده و رنگ سبز آرامش بخش است، همچنین استرس، اضطراب و بی قراری را کاهش می دهد. مبلمان خود را با نظم و اصول بچینید و در انتخاب آنها دقت کافی داشته باشید. البته که چینش چنین وسایلی بیشتر یک کار تخصصی محسوب میشود و بهتر است که چیدمان آنها مبنایی علمی داشته باشد اما در عین حال میتوان زیبایی چیدمان آنها را نیز حفظ نمود.

طراحی داخلی مطب پوست و زیبایی

از جمله مزیت های این فضا می توان به آسایش بیشتر والدین و تامین رفاه آن ها ، در صورت بیمار بودن کودک کمتر شدن استرس آن به دلیل همراهی با دیگر کودکان و به طور کلی آرامتر شدن جو مطب اشاره نمود . طبیعت همیشه برای انسان نشانی از آرامش و آسایش بوده و ترکیب عناصر طبیعی در طراحی کلینیک شما باعث ایجاد حس آرامش در بیماران می شود و همچنین از دلگیر بودن و بروز انرژی منفی در فضای کلینیک می کاهد. پس از انتخاب جنس می توان به طرح آن فکر کرد. در اتاق پزشک بخشی مجزا در نظر گرفته می شود که در نگاه اول شبیه به یک آشپزخانه کوچک می باشد که از کابینت ها، کشوها و کمدهای آن می توان برای نگهداری و طبقه بندی ابزار و وسایل کار استفاده کرد. یونیت دندانپزشکی محلی است که بیمار تمام زمان درمان خود را روی آن میگذراند و در عین حال تمام ترس و اضطراب خود از کارهای دندانپزشکی را در این محل تحمل میکند.

و سادگی همیشه شیک بودن خود را حفظ می کند.

زیرا اولین قسمتی که مراجعین با آن سروکار دارند و احساسشان نسبت به فضا تعدیل می شود قسمت انتظار کلینیک است. بار حسی که کودک برای اولین بار مراجعه به دندانپزشکی تجربه می کند در مراجعه های بعدی او به این فضا بسیار تاثیر گذار است. کلینیک زیبایی علاوه بر بهداشتی بودن و ویژگیهای ثابت تمام کلینیکهای پزشکی، باید زیبایی های فضایی و جذابیت بصری نیز داشته باشد. عملکردی بودن طراحی و ماهیت نوع خدمات پزشکی که ارائه می شود.

اصول طراحی داخلی مطب دندانپزشکی

از آنجایی که انتخاب رنگ و بافت مناسب تاثیر بسیار مستقیمی روی ذهن مراجعین دارد از موارد حائز اهمیت برای طراحی مطب و کلینیک زیبایی به شمار می آید.برای فضاهای مثل کلینیک پوست و مو یا به طور کلی کلینیک های زیبایی که اکثر افراد جهت امور زیبایی و بهداشتی مراجعه میکنند احساس آرامش و لطافت حرف اول را میزند در نتیجه رنگ ها و طرح های آرام و ملایم می توانند بهترین انتخاب معماری داخلی مطب پزشکی شما باشند. اگر فضای کلینیک یا مطب دندانپزشکی کوچک باشد بهتر است رنگ های ملایم و روشن استفاده شود که فضا را وسیع تر و دلبازتر نشان دهد. بنابراین استفاده از رنگ، بافت و نور در این فضا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.رنگهای ملایم اما لوکس و شاد در اولویت هستند.

طراحی داخلی مطب زیبایی

اتاق مشاوره در درجه اول باید حس اعتماد و آرامش و صمیمیت را ایجاد کند تا پروسه مشاوره به درستی و با بهترین نتیجه انجام شود بنابراین باید از ایجاد فضایی با ابعاد بزرگ که القا کننده حس نا امنی و بی اعتمادی است اجتناب کرد. برای ارائه طرحی داخلی مناسب مطب دندانپزشکی باید تعریف درستی از ماهیت این فضای خاص داشته باشیم. اما در مورد کلینیک هایی با خدمات ویژه دندانپزشکی و یا کلینیک های دارای چندین تخصص که خدمات مختلف دندان را ارائه می دهند به ازای هر یونیت دندانپزشکی 4 صندلی در فضای انتظار لازم است. استفاده از تلویزیون و یا تصاویر طبیعی آرامش بخش روی قسمت یونیت دندانپزشکی عنصری بسیار کاربردی برای دور کردن ذهن بیمار از محیط است. استفاده از تصاویر رنگی جذاب و ترجیحا طبیعی برای سالن انتظار به جهت دور کردن ذهن بیمار از استرس و فضای دندانپزشکی بسیار مناسب است. تصاویر یا فرمهای خاص روی دیوار ها فضا را از سادگی در می آورد به آن روح می بخشد.

طراحی داخلی مطب زنان

اینجاست که طراحی معماری داخلی و دکوراسیون داخلی وارد صحنه میشود و نیاز به آن بیش از پیش احساس میشود ، در طراحی معماری داخلی و دکوراسیون داخلی بیمارستان ، مطبهای عمومی و دندانپزشکی یا هر مرکز درمانی دیگری نکاتی کلیدی است که طراح معمار بایستی آنها را رعایت کند، ۱- استفاده صحیح رنگ در چنین مکانهایی ۲- طراحی پلان صحیح به نسبت نوع کاربری فضا ۳- پرهیز از خطوط و فرمهای تیز و شکسته ۴- قرارگیری مبلمان و آبجکتهای متناسب با نوع معماری داخلی و دکوراسیون داخلی آن فضا و البته نکات دیگری هستند که عنوان کردنشان در این متن نمیگنجد. نحوه ورود به این فضا باید متناسب با بیماران و شرایط آنها طراحی شود. این برداشت امروزی و انتزاعی از هندسه تزئینات در ایران قدیم با ویژگی های فرمی خاص خود، باعث ایجاد درگیری ذهنی در بیننده می شود، چرا که تضاد ویژه ای با فضای لوکس و کلیشه ای خارج از مطب در بدو ورود به ساختمان دارد.

طراحی داخلی مطب زنان زایمان

مد نظر باشد می توان این طرح ویژه را روی استیکرها و کاغذهای دیواری به صورت سفارشی چاپ کرد. در واقع می توان گفت نورپردازی خوب، به جا و مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی می تواند معجزه کند. مثال ساده تر هم می تواند به اندازه کافی مد طراحی مطب نظر نمی آید. این نوع طراحی به عنوان مثال در مطب دندانپزشکی بیماران نه تنها ترس و نگرانی ناشی از کشیدن یا پر کردن دندان خود را فراموش میکنند، بلکه کاملاً سرگرم میشوند.

آیا تا به حال پیش آمده که با معرفی یکی از فامیل یا دوستان خود نزد یک پزشک بروید چقدر آن فضا در انتخاب شما تأثیر گذاشته است. استفاده از این کفپوش، در کلینیک و مطب ها آنچنان معمول نیست. مثلا اینکه کلینیک برای افراد ناتوان جسمی است، برای سالمندان است، کلینیک اطفال است یا برای افراد بزرگسال معمولی طراحی می شود نوع عملکردی بودن طراحی را تحت تاثیر قرار می دهد. و سادگی همیشه شیک بودن خود را حفظ می کند. از یک طرف طراحان نیز خواهان زیاد کردن کیفیت کار خود، بالا بردن تعداد مشتری های راضی خود و معروف شدن بین طراحان هستند. اگر شما یک پزشک هستید و می خواهید تغییراتی در محل کار خود ایجاد کنید ایده های مدرن و جذاب را برای مطبتان در نظر بگیرید و یا با یک طراح دکوراسیون خبره تماس بگیرید. در فرآیند دیزاین داخلی کلینیک دندانپزشکی دکتر قنبرزاده با توجه به درنظرگرفتن همین نکته دیوارهای منحنیشکل را کانسپت طرح خود قرار دادیم تا علاوه بر پاسخ به محدودیتهای موجود، بستر آرامش بصری و روانی بیماران را هم فراهم کنیم.

از مهمترین مسایلی که ممکن است به ذهن شما برسد، این است که آیا همزمان با فعالیت بازسازی انواع کلینیک زیبایی تیم دکوراسیون فرد، میتوان به مشتریان خدمت رسانی کرد؟ اگر در آینده فرد قصد مراجعه به یک کلینیک زیبایی را داشته باشد،قطعا شما از اولین گزینه هایی هستید که به ذهن او خواهد رسید. جنس این مدل میز کانتر از ام دی اف هایگلاس بوده و قابل تولید با ام دی اف معمولی هم میباشد. مدل 504 به عنوان یک میز منشی و میز کانتر با پیشخوان بلند طراحی شده است که میتواند درفضای داخلی دفتر کارتان کاملا به چشم بیاید و همچنین کارایی و راحتی زیادی را برای منشی یا اپراتوری که پشت میز نشسته فراهم آورد . خدماتی که برای این پروژه در نظر گرفته شد شامل طراحی پلان دیوارچینی متناسب با ابعاد و مبلمان مورد نظر کارفرما، طراحی داخلی تمامی فضاها با استفاده از چوب براق، کاغذ دیواری، رنگ، چوب ترمووود، کناف و کشسان می باشد که به بهترین نحو در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و محیط کاری زیبایی را فراهم کرده اند.

شاید اولین مکانی که توجه بیمار و همراه راجلب می کند سالن انتظار مطب باشد.وابسه به نوع خدماتی که مطب ارائه می دهد سالن انتظار باید طراحی متفاوتی باشد . در ادامه ی مقاله طراحی داخلی مطب روانشناسی، نکات دیگری را که در دکوراسیون و طراحی داخلی یک مطب می تواند مثمر ثمر باشد، علاوه برآن چه که تا الان گفتیم، را برای شما ارائه می دهیم. البته موارد دیگری همچون مساحت فضای کار و متریال های مورد تایید کارفرما نیز می تواند بر روی اجرا و طرح انتهایی دکوراسیون مطب تاثیر گذار باشد. استفاده از رنگهای روشن و خنثی در کنار رنگ هایی چون سبز و یا آبی که القا کننده آرامش، اعتماد و امید هستند، با همراهی مبلمان راحت در بخش های دیگر از دیگر نشانه های کلینیک خوب و حرفهای است. استفاده از نور طبیعی، مواد طبیعی و پنچره هایی که مشرف به باغها و فضای سبز هستند مزایای بسیار زیادی را برای بیماران به همراه خواهد داشت.

بعضی از افراد هم دوست دارند، در دکوراسیون داخلی مطب پوست و مو ، فضاشون از وسایل و دکورهای شخصی تری استفاده کنند. امروزه با وجود توجه بیشتر افراد به پوست و زیبایی،کلینیکهای پوست و مو از جمله مکانهایی هستند که مراجعهکنندگان زیادی دارند. کلینیک پوست و مو شامل عرصه های مهمی می باشد که در زمان طراحی فضاها و عرصه های آن باید این عوامل را لحاظ نمود. برای کلینیک زیبایی از رنگ های روشن، به خصوص رنگ سفید استفاده کنید. استفاده از نور و نورپردازی بسیار ضروری است . نورپردازی را جدی بگیرید! یکی از مواردي که به حفظ آرامش شما در چنین محیطی کمک می کند آن است که مساحت فضا را نسبت به تعداد دندانپزشکانی که همزمان مشغول به کارند در نظر بگیرید و فضاي کافی را براي نصب هر یونیت، نشستن و حرکت کردن هر دندان پزشک و دستیار او در نظر داشته باشید. ایجاد فضاهایی نشاط بخش در مکانهایی مثل مطبهای پزشکی و دندانپزشکی ها می تواند به بیماران و افرادی که در آنجا مشغول هستند روحیه بدهد زیرا که این گونه مکانها بیشتر از مکانهای دیگر نیاز به فضاهای شادتر و دلبازتری برای روحیه دادن به افراد هستند.

برای مثال استفاده از ترکیب رنگ ها یا استفاده از گیاهان می تواند در این زمنیه کارگشا باشد. ساعت دیواری یا رومیزی به نحوی که در دیدرس مشاور قرار داشته باشد تا امکان زمانبندی مشاوره برای او فراهم شود از عناصر اصلی دکوراسیون این اتاق است. در نتیجه به خاطر داشته باشید اگر امکان استفاده از نور طبیعی،پاسیو و تراس را در کلینیک زیبایی خود دارید،هرگز این فرصت را از دست ندهید چون با یک طراحی فکر شده و مناسب بهترین اتفاقها برای فضای شما رخ خواهد داد.همچنین استفاده از گیاهان سبز،پوشش های گیاهی برای جداره ها ،انتخاب گلدان های مناسب و یا استفاده از سایر متریال های طبیعی مثل چوب و سنگ و ماسه… • تا حد امکان نور طبیعی روز را به داخل هدایت کنید. برای آشنایی بیشتر با رنگها ی مناسب مطب اینجا را کلیک کنید.

بهترین راه انتخاب استراتژی طراحی کلینیک دندانپزشکی برا ی کودکان، نگاه کردن به این فضا از دید یک کودک است. این نکته را نیز در نظر بگیرید، مطب یک پزشک قرار نیست فقط شامل پسترها و تصاویر علمی شود بلکه یک اثر هنری یا تابلوی رنگی و زیبا روی دیوار نیز می تواند در دکوراسیون مطب پزشک تاثیرگذار باشد و رنگ و آب بیشتری به فضا ببخشد. طراحان و افراد متخصص در زمینه طراحی دکوراسیون کیلینیک زیبایی سقف هایی با تصاویر متنوع طراحی کردهاند که علاوه بر زیبایی باعث می شود شخصی که بر روی تخت قرار دارد با تماشای آن متوجه گذر زمان نشود.

وظیفه ما معمارها این هست که این نیازها را به خوبی شناسایی کرده و در صدد رفع آنها برآییم.یکی از چالش های ما در زمان طراحی داخلی مطب همین شناخت اولیه از نیازهای پزشکی است که این طراحی را به ما سپرده است بگذارید با یک مثال این موضوع را برای شما روشن تر کنم فرض کنید یک مطب دندانپزشکی را قرار است طراحی کنیم. اما اگر در کلینیک خدمات مربوط به زیبایی دندان و خدمات درمانی دندان همزمان ارائه شود بهتر است در صورت امکان این بخشها و فضای انتظار آنها از هم جدا باشد. علاوه بر رنگ و کفپوش بیمارستانی عوامل دیگری هم هستند که به کارگیری آنها در دکوراسیون مراکز درمانی بسیار تاثیرگذار است. در واقع اصول طراحی دکوراسیون داخلی مراکز درمانی و بیمارستان ها به این صورت است که به روحیات و نیازهای افراد حاضر در این مراکز توجه ویژه ای دارد. یکی از نظریات شاخص در خصوص دیزاین مراکز درمانی عنوان می کند که بهتر است در اتاق های داخلی و فضای معاینه، رنگی از تونالیته رنگ های بکار رفته در فضای انتظار استفاده شود تا بیمار به صورت ناخودآگاه با آن احساس آشنایی کند.

اما در مطب یک پزشک مشغول به کار است. زرد از رنگ های گرم است که انرژی و شادمانی را نمایندگی می کند و به همین خاطر برای به کار بردن در مطب ها مناسب محسوب می شود. بهتر است در چیدمان اتاق مشاوره دقت شود که میز مشاوره و صندلی های مراجعین نزدیک به در ورودی نباشد تا احساس صمیمیت در فضا حفظ شود. فرایند انتخاب رنگ باید به دقت انجام گیرد زیرا که رنگ های مختلف تاثیرات متمایزی بر فضا ها می گذارند. نشانی سایت بدادم برس می باشد که از طریق این لینک می توانید به سایت این شرکت دسترسی پیدا کرده و اقدام به ثبت درخواست خود در زمینه ی طراحی دکوراسیون داخلی مطب های دندانپزشکی نمایید. که این خود به نوعی باعث افزایش استرس مراجعه کنندگان به کلینیک می شود. وقتی مراجعه کنندگان از تجربه ای که در کلینیک کسب می کنند راضی باشند، حضورشان تکرار خواهد شد.

معماری داخلی مطب پزشکی