مجتمعات درمانی، تجاری، آموزشی و

فرسودگی یا سایش گاورنر آسانسور میباشد. عمر مفید آسانسور بین ۱۵ تا ۲۰ سال تخمین زده می شود . تمامی آسانسورها پس از فرایند راهاندازی به دست نصابان نیازمند مجوز و مهر استاندارد میباشد؛ درواقع تمامی آسانسورها باید مجوز استاندارد را بگیرند تا ما مطمئن شویم که این آسانسور قابل استفاده میباشد. درواقع موتور آسانسور حکم قلب در بدن انسان را دارد. به همین جهت لازم است تا ساکنان آپارتمان های مسکونی و ساختمان های اداری و تجاری در بازه های زمانی مشخص به سرویس و نگهداری آسانسور اقدام کنند تا از سلامت و عدم وجود نقص فنی در آن مطمئن شوند. همه این اقدامات اجباری و هزاران اقدام دیگر از ملزومات سرویس و نگهداری بوده و برای تضمین حداقل میزان ایمنی به هنگام سفر در خیابان ها، خطوط راه آهن و حتی راههای هوایی حائز اهمیت می باشند.

جالب است بدانید موتور آسانسور هیدرولیکی با نیروی فشار روغن به حرکت درمی آید. الکترو موتور ها دارای فلکه هایی هستند که این فلکه ها شیار هایی برای قرار گرفتن کابل های فولادی یا به اصطلاح سیم بکسل را دارا هستند. این کابل از مجموعه سیم های به هم چسبیده متشکل شده است که جریان الکتریکی از آن عبور کرده و به کابین می رسد . با توجه به کلیت نمودار می توان متوجه شد که قیمت تابلو های گیرلسی با داشتن درایوهای قوی تر و مطرح تر بالاتر از مدل های گیربکسی بوده و اختلاف قیمت دو برابری را در طول سال حفظ کرده اند. فضای موتورخانه همیشه باید دمای مناسب داشته باشد (بین ۵ الی ۴۰ درجه سانتیگراد) برای این منظور، برای فصول گرم از تهویه و هواکش و در فصول سرد از بخاری برقی استفاده خواهد شد. ضمنا باید در تابلو برق سه فاز ترمستات برای تنظیم دمای موتورخانه و فن تعبیه شود.

عوامل ذکر شده در ابتدای مقاله بر بازار فروش موتورهای ایرانی در صنعت اسانسور تاثیر بسزایی داشت. لول ته این قسمت از لول روی پی به میزان ذکر شده پایین تر است. باعث ایجاد کششی بین سیم بکسل و فلکه ها شده و نیروی اصطکاک مورد نیاز جهت حرکت سیم بکسل بر روی فلکه محرک را تامین می کند. همچنین آدرس شرکت ویدا آسانبر کیش جهت خرید آنلاین و دریافت لیست قیمت قطعات و اجزای اسانسور نظیر ریل ، گاورنر ، پاراشوت ، ضربه گیر ، تابلو فرمان ، سیم بکسل ، زنجیر جبران ، انواع کفشک ، یوک ، فلکه هرزگرد و …

همچنین آدرس شرکت ویرا آسانبر جهت خرید آنلاین و دریافت لیست قیمت قطعات و اجزای اسانسور نظیر ریل ، گاورنر ، پاراشوت ، ضربه گیر ، تابلو فرمان ، سیم بکسل ، زنجیر جبران ، انواع کفشک ، یوک ، فلکه هرزگرد و … همچنین آدرس شرکت مهرسازان چهارمحال جهت خرید آنلاین و دریافت لیست قیمت قطعات و اجزای اسانسور نظیر ریل ، گاورنر ، پاراشوت ، ضربه گیر ، تابلو فرمان ، سیم بکسل ، زنجیر جبران ، انواع کفشک ، یوک ، فلکه هرزگرد و … ترمز ایمنی که به نام پاراشوت شناخته میشود از مهم ترین بخش های آسانسور است که قادر است توسط فک هایش کایین را از حرکت روی ریل بازدارد،.پاراشوت به این صورت عمل میکند که به محض افزایش بیش از حد سرعت کابین گاورنر از حرکت می ایستد و توسط سیم بکسلی که گاورنر و پاراشوت را به هم متصل میکند اهرم پاراشوت را میکشد و فک های پاراشوت را به هم نزدیک میکند،در این زمان بر اثر وزن کابین و سطح تماس فک ها با ریل کابین می ایستد.

تعمیر اسانسور

جعبه 3 فاز وظیفه انتقال برق سه فاز و تک فاز به دیگر تجهیزات آسانسور را دارد. با توجه به اینکه اکثر ساختمان های مسکونی در کشور 4-5 طبقه بوده و بیشتر آسانسور های آنها 6 نفره می باشند، به نوعی قیمت موتورهای 6 نفره معیار و ملاک سنجش بوده و رقابت سنگینی در بین تولید کنندگان خارجی و داخلی موتور برقرار می باشد. آپارتمان های ۳۰ طبقه یا بیشتر به تعدادی آسانسور با شفت های چندگانه در سطوح مختلف نیاز دارند تا مسافران را به بالاترین نقطه ساختمان منتقل کنند. در اواخر سال 1398 و با اعلام لیستی بلند بالا از محدودیت های وارداتی و ممنوع کردن واردات موتور گیربکس خارجی در جهت مدیریت تقاضای ارزی و حمایت تولید، قیمت موتورهای آسانسور در بازار روندی صعودی پیدا کرد. زمانی که یک فرد تقاضای خدمات آسانسور از جمله نصب و راه اندازی آسانسور را دارد اولین نکته مهم برای فرد زمان انجام و اتمام خدمات آسانسور می باشد.

تابلو فرمان آسانسور انواع مختلفی دار که در بین آنها میتوان تایبو فرمان دو سرعته(۲spd) و تک سرعته (vvvf) اشاره کرد.در تابلو فرمان های (VVVF) حرکت و ایست آسانسور بسیار نرم بوده و علاوه بر اینکه مسافر به سختی متوجه حرکت آسانسور در این نوع آسانسور ها میشود بلکه در عمر مفید قطعات نیز تاثیر بسیاری خواهد داشت. حتی زمانی که نیاز به تعمیر آسانسور دارید در هزینه ها صرفه جویی نکنید و علاوه بر صرف هزینه بیشتر برای انتخاب افراد متخصص، قطعات با کیفیت نیز برای آسانسور خود تهیه کنید. ۵۰- شرکت عرش رسان مدرن زاگرس ارائه دهنده خدمات فروش آنلاین قطعات آسانسور در قزوین می باشد. ۵۵- شرکت فراز پویان غرب ارائه دهنده خدمات فروش آنلاین قطعات آسانسور در خرم آباد (لرستان) می باشد. مطمئن شوید که نقشه ساختمان و همه طبقاتی که آسانسور در آن ها در دسترس است، به طور برجسته در خارج از آسانسور به شما نمایش داده میشود تا مسافران قبل از استفاده از آسانسور نسبت به طبقه مقصد شان مطمئن شوند.

نحوه آموزش آسانسور بصورت کاملا عملی بوده و بر پایه ارسال مستقیم نیروی کار متخصص به بازار کار نصب و تعمیرات و سرویس نگهداری آسانسور می باشد تا کارآموز پس از آموزش بتواند براحتی وارد بازار کار آسانسور شود و از پشتیبانی نامحدود شرکت نیز برخوردار می باشد. ۵۹- شرکت مهندسین پویا صنعت باسمه ارائه دهنده خدمات فروش آنلاین قطعات آسانسور در سمنان می باشد. ۵۲- شرکت پرشین ابنیه کاکتوس ارائه دهنده خدمات فروش آنلاین قطعات اسانسور در قم می باشد.

برای اجرای سکوهای ضربه گیر در سازه ها بتنی باید میلگرد های انتظار در هنگام آرماتور بندی کف چاله مد نظر قرار بگیرد. زیرا در نظر داریم توضیحاتی را خدمت شما شرح دهیم. زیرا در غیر این صورت نمی توانید گواهی استاندارد برای آسانسور اخذ نمائید و در نهایت اجازه بهره برداری از آسانسور و همچنین پایان کار برای آسانسور شما صادر نمی شود. استفاده کنندگان از آسانسور در تهران و شهر های اطراف نیز برای تعمیرات آسانسور به افراد متخصص و ماهر در این زمینه رجوع می کنند. و یک اسانسور می بایست به طور دوره ایی و حداقل یک بار در ماه توسط یک متخصص تحت بازرسی مرتب قرار بگیرد. البته تعمیر اساسی آسانسور کششی محدود به موارد فوق نیست و موارد دیگری نیز در زمان تعمیر آسانسور در کرج می بایست مورد بازدید قرار بگیرند. با این حال اما سوالات زیادی در خصوص سرویس آسانسور در کرج وجود دارد که باید نسبت به آنها آگاه شوید.

در این بین موتورهای گران قیمت به دلیل استقبال کمتر مشتریان، بازار بیشتری را نسبت به موتورهای ارزان قیمت از کلیک کنید دست دادند. آسانسور هیدرولیکی، با طراحی کلی بزرگتر، قطعات بیشتری دارد. دلیل مهم افزایش قیمت موتورهای اسانسور گیربکس ایتالیایی در آن زمان تغییر قوانین گمرکی و جلوگیری از واردات موتورهای گیربکس در گمرکات بوده است که باعث بالا رفتن هزینه های جاری ترخیص و واردات و پدید امدن بازار سیاه در صنعت آسانسور گشت. در سال 1399 و 1400 قیمت موتورهای اسانسور به دلیل افزایش قیمت دلار، تغییر سیاست های دولت در بحث واردات، ثبت سفارش و ترخیص کالا و همچنین افزایش مجوزهای ساخت مسکن در کشور افزایش پیدا کرد. در این بین موتورهای گیربکس به دلیل ممنوعیت واردات افزایش 3-4 برابری را در طول این دو سال تجربه کردند که این خود باعث گران شدن قیمت اسانسور در بازار بوده است.

انواع اسانسور

موتورهای گیرلس اسانسور نیز با افزایش 2 تا 3 برابری قیمت ها در طول سال همانند دیگر اقلام مواجه بوده است. این مهم نشان می دهد که محصولات تولید شده در داخل ایران که بیشتر از 50% آنها از متریال داخلی استفاده می شود با نوسان کمتری نسبت به تغییرات قیمت دلار مواجه می باشند و قدرت رقابت در بازارهای داخلی و خارجی را دارند. در ایران بیشتر از دو موتور آسانسور گیربکس و گیرلس مورد استفاده می شود. ۵۷- شرکت مهرسازان چهارمحال ارائه دهنده خدمات فروش آنلاین قطعات آسانسور در شهرکرد (چهارمحال و بختیاری) می باشد. ۵۸- شرکت نوید آسانبر پارسیان ارائه دهنده خدمات فروش آنلاین قطعات آسانسور در شهرکرد (چهارمحال و بختیاری) می باشد. انواع آسانسور و بالابر، تجهیزاتی جدایی ناپذیر از زندگی مدرن امروزی هستند. همچنین آدرس شرکت شاهین سازه هامون جهت خرید آنلاین و دریافت لیست قیمت قطعات و اجزای اسانسور نظیر ریل ، گاورنر ، پاراشوت ، ضربه گیر ، تابلو فرمان ، سیم بکسل ، زنجیر جبران ، انواع کفشک ، یوک ، فلکه هرزگرد و …

قطعات اسانسور

همچنین آدرس شرکت عرش رسان دماوند جهت خرید آنلاین و دریافت لیست قیمت قطعات و اجزای اسانسور نظیر ریل ، گاورنر ، پاراشوت ، ضربه گیر ، تابلو فرمان ، سیم بکسل ، زنجیر جبران ، انواع کفشک ، یوک ، فلکه هرزگرد و … همچنین آدرس شرکت شرکت صعود گستر سبلان جهت خرید آنلاین و دریافت لیست قیمت قطعات و اجزای اسانسور نظیر ریل ، گاورنر ، پاراشوت ، ضربه گیر ، تابلو فرمان ، سیم بکسل ، زنجیر جبران ، انواع کفشک ، یوک ، فلکه هرزگرد و … همچنین آدرس شرکت فرازمندان نوین مامطیر جهت خرید آنلاین و دریافت لیست قیمت قطعات و اجزای اسانسور نظیر ریل ، گاورنر ، پاراشوت ، ضربه گیر ، تابلو فرمان ، سیم بکسل ، زنجیر جبران ، انواع کفشک ، یوک ، فلکه هرزگرد و … همچنین آدرس شرکت نوید آسانبر پارسیان جهت خرید آنلاین و دریافت لیست قیمت قطعات و اجزای اسانسور نظیر ریل ، گاورنر ، پاراشوت ، ضربه گیر ، تابلو فرمان ، سیم بکسل ، زنجیر جبران ، انواع کفشک ، یوک ، فلکه هرزگرد و …

سیم بکسل کابلی فیبری یا فولادی میباشد که برای تعلیق کابین و وزنه تعادل در آسانسور ها استفاده می شوند. به عبارت دیگر آسانسور وسیله حمل و نقل عمودی میباشد که حرکت بین طبقات را سهولت و سرعت میبخشد، آسانسور ها به کمک الکترو موتور های مختلفی کار میکنند.این الکترو موتور ها اکثرا بالای آسانسور در اتاقی به نام موتور خانه قرار دارند. کابین آسانسور توسط سیم بکسل ها الکترو موتور و ریل های راهنما بین طبقات به صورت عمودی حرکت می کند. در صنعت آسانسور نیز با افزایش جهانی قیمت آهن و چدن (بیش از 10% ) و افزایش بهای مس در بازارهای بین المللی با بیش از 20% ، بهای تولید و فروش انواع موتور و ریل آسانسور تحت تاثیر قرار گرفت. انکودر حسگری است که به محور چرخ، چرخ دنده یا موتور وصل می شود و می تواند میزان چرخش را اندازه گیری کند و با اندازه گیری میزان چرخش میتوان جابه جایی,سرعت ,شتاب یا زاویه چرخشی را تعیین کرد.

به علت عدم برنامه راهبری سرویس و نگهداری، یک آسانسور خوب و باکیفیت تبدیل به دستگاه نامطمئن میشود. می توان گفت که قلب و مرکز اصلی یک آسانسور، موتور یا نیروی محرکه آن است که نیروی لازم جهت جا به جایی کابین توسط موتور تولید میشود،موتور های آسانسور مدل های مختلفی دارند که میتوان در بین آنها به موتور های گیربکس و گیرلس اشاره کرد که موتور های گیرلس هم به دو تیپ موتور خانه دارد و بدون موتور خانه تقسیم میشود.موتور آسانسور توسط سیم بکسل ها و به دستور تابلو فرمان آسانسور کابین و قاب وزنه را جا میکند. کابین های مورد استفاده در آسانسور های شیشه ای می توان به مدل های نیم دایره ای، گرد و مکعبی اشاره کرد.

هر گاه با خرابی آسانسور مانند مواردی همچون ایست آسانسور، باز و بسته نشدن دربها، تغییر صدا و غیره مواجه شدید، نیاز به بررسی و احتمالا تعمیر آسانسور دارد. ام دی اف – ترکیبی از ام دی اف و استیل و یا هر چیز دیگری به انتخاب و سلیقه مصرف کننده باشد.کابین ها بسته به ظرفیت و کارایی کابین در ابعاد و ارتفاع مختلف ساخته میشوند و میتوانند:نفر بر-باربر-غذابر-ماشین بر-تخت بر-لیفتراک بر و شیشه ای ساخته شوند. از آسانسورهای پیچی در سایزهای مختلفی و با میزان ظرفیت های مختلف می توان بهره برد. این خرابی باعث افزایش اصطکاک ریل های آسانسور و فرسایش آنها و در نتیجه سنگین شدن بیش از حد کابل ها شده، میزان مصرف موتوررا افزایش و ظرفیت باربری آسانسور را کاهش می دهد. چون تعمیر و احیانا تعویض جک هیدرولیک کاری سخت ، زمان بر و پرهزینه است ، باید نکاتی را رعایت کرد که عمر مفید جک هیدرولیک را بالا برد.اول اینکه باید متریال سیلندر و پیستون و لوازم آب بندی جک از نوع مرغوب و درجه یک بازار باشد.دوم اینکه مطابق ظرفیت تعریف شده آسانسور از آن استفاده کنیم .فشار بیش از ظرفیت جک ، علاوه بر خطر باالقوه برای سرنشینان ، به اتصالات جک ، لوازم آب بندی و پوسته بیرونی جک قطعا آسیب می کند.سوم اینکه برای آسانسور برنامه پارک تعریف شود تا در موقع استندبای آسانسور ، جک هیدرولیک به حالت اولیه خود برگردد و زیر فشار روغن نماند.

طبق گفتههای مدیران آموزشوپرورش، تعمیر و نصب آسانسور از جمله رشتههای پردرآمد در شاخه فنیوحرفهای و کاردانش است چرا که صنعت ساخت و ساز با صنعت آسانسور رابطه بسیار نزدیکی دارد. در بازار آسانسور نیز این افزایش قیمت، باعث ضرر و زیان بسیاری از بازرگانان متعهد و شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور گشت. خدمات مرتبط با شرکت نصب و تعمیر آسانسور و پله برقی چیست؟ دانستن تمامی مشخصات فنی آسانسور برای افراد عادی که قصد نصب آسانسور در ساختمانی دارند ضرورتی ندارد اما دانستن یک سری ویژگی های کلی که می تواند در انتخاب آسانسور به افراد کمک کند لازم است. پس از آن در قرن ۱۸ شخصی به نام لویی پانزدهم در سال ۱۷۴۳ اولین آسانسور که به عنوان وسیله ای برای مسافر اختصاص داده شده بود را مورد استفاده قرار داد که در خارج از کاخ تعبیه شده و قادر به حرکت از همکف به بالکن و بلعکس بوده است و مکانیزم آن شامل وزنه و قرقره هایی بوده است که توسط افرادی به دستور پادشاه به از طبقه بالا به پایین حرکت مینموده است که به آن صندلی پرواز نیز میگفتند.