آشنایی با الکترود جوشکاری و انواع آن | foulka

پوشش الکترود در فرایند های جوشکاری دارای نقش های مختلفی است که در قدم اول برای اینکار از پوشش استفاده می شود که از ورود ناخالصی ها جلوگیری شود. در روکش های الکترود ها مواردی وجود دارد که در شرایط قوس الکتریکی با ناخالصی هایی که در سطح فلز پایه وجود دارد ترکیب می شوند و از ورود این ناخالصی ها به حوضچه جلوگیری می کند. یکی دیگر از نقش های مهمی که پوشش در الکترود دارد این است که از فلز جوش در مقابل اتمسفر محافظت می کند. این محصول که در این بخش قصد داریم به طور کامل راجع به آن صحبت کنیم، خود به انواع مختلفی تقسیم شده و هر یک از آن‌ها در صنایع گوناگونی کاربرد دارد.

تماس با ما

امروزه در دنیا الکترودهای مختلف با ضخامت مفتول فلزی و همچنین ضخامت پوشش مختلفی تولید می شود که هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارند. الکترودها را بر اساس ضخامت پوشش می توان به دسته های مختلفی تقسیم بندی کرد. اگر قطر خارجی پوشش الکترود را D و قطر فلز آن را d در نظر بگیریم بر اساس نسبت D/d می توان ۴ نوع الکترود تعریف کرد. قطر 2,5 کوچکترین اندازه الکترود است که عمدتا با آمپر 60 تا 90 جوشکاری می‌شود. همچنین برای جوش لوله گاز و آب (فشار پایین) و جوشکاری آهن‌های 2 و 3 میلی متری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع الکترود جوشکاری از نظر پوشش

آشنایی با الکترود جوشکاری و انواع آن | foulka

الکترود را می توان با منابع کوچک برق متناوب ولتاژ مدار باز نیز مفتول فولکا استفاده کرد. ۶۰۱۳ کاربردهای خود را در وسایل نقلیه، کشتی سازی و تعمیرات، ورق فلز، تجمع سطوح فولادی ملایم بیش از حد ماشین کاری و فرسوده و ساخت نورهای عمومی پیدا می کند. الکترود E6010 تنها با منبع جریان مستقیم (DC) کار می کنند. آنها نفوذ با عمق زیاد و قابلیت حفاری از راه  زنگ زدگی، خاک، روغن و رنگ را ایجاد می کنند. بسیاری از جوشکاران لوله باتجربه، الکترودهای E6010 را در تمام موقعیت برای عبور جوش ریشه بر روی لوله به کار می برند. با این حال، الکترودهای E6010 دارای قوس بسیار تنگ هستند، که  کار با آنها  می تواند برای جوشکار های تازه کار دشوار باشد.

  • نوع دیگری از مواد مصرفی در ساخت جوش، حلقه های مصرفی است که برای جوشکاری ریشه ای لوله استفاده می شود.
  • قبل از اینکه به بیان مشخصات خرید و قیمت فروش الکترود جوشکاری بپردازیم، بهتر است با این قطعه به طور کامل آشنا شوید.
  • این ویژگی “انجماد سریع” باعث می شود که الکترودهای E6010 به ویژه برای جوشکاری سربار مناسب باشند.
  • این الکترودها در ساخت و تعمیر و برای جوشکاری در همه حالت ها به طور گسترده ای به کار برده می شوند.
شرایط نگهداری الکترود چدن شامل حداکثر میزان رطوبت که در مورد اغلب برند ها 50% است و دمای نگهداری که توصیه می شود بالای 20درجه سانتی گراد باشد است. در جوشکاری چدن با الکترود بر حسب سایز الکترود چدن از جریان هایی با آمپراژ مختلف از حداقل 50 آمپر تا 200 آمپر استفاده می شود. تفاوت بین استنلس استیل 316 و 316L چیست؟تفاوت بین استنلس استیل 316 و 316L چیست؟تفاوت بین استنلس استیل 316 و 316L. تفاوت بین استنلس استیل 316 و 316L این است که 316L دارای حداکثر کربن 0.03 است و برای جوشکاری خوب است در حالی که 316 دارای سطح کربن متوسط ​​است. فلاکس اکسیدهای سطح فلز را که خیس شدن فلز مذاب را تسهیل می کند ، حل می کند و به عنوان مانعی برای اکسیژن عمل می کند و اکسیداسیون را به حداقل می رساند. از روکش یا فلاکس Fluxها برای ایجاد سطحی برای خیساندن جوشکاری استفاده می شود.

پروفیل‌های باز به صورت تیر آهن، نبشی، ناودانی و پروفیل زد و پروفیل‌های بسته به صورت قوطی و لوله هستند. برای اتصال پروفیل‌ها بیشتر از پیچ، پرچ و یا جوش استفاده می‌شود. جوش پروفیل روش مناسبی برای اتصال بوده و استحکام زیادی را فراهم می‌نماید؛ اما برای انجام آن نیز به دقت زیادی بوده و باید از الکترود مناسبی برای آن استفاده شود. الکترود مناسب جوشکاری پروفیل، باید بر اساس نوع جوشکاری، قطعه و شرایط جوشکاری انتخاب شود. در صورتی که انتخاب الکترود برای جوشکاری پروفیل به درستی انجام نشود، استحکام جوش کاهش پیدا کرده و جوشکار با عیوب مختلف جوش مواجه خواهد شد.