دی وی دی رام کامپیوتر لنوو تعمیر و تعویض دی وی دی رایتر کامپیوتر

با پارت لپ همراه باشید تا با انواع درایو های نوری ، بیشتر آشنا گردید . تا چندی پیش، اصلی‌ترین درایو نوری در کامپیوتر سی دی رام بود اما با تولید DVD رام ها، امروزه کمتر کسی از سی دی رام در کامپیوتر استفاده می‌کند. دیسک گردان های DVD-ROM امروزی از نسل سوم هستند و می توان آنها را بدون هیچ مشکلی در یک سیستم تحت ویندوز نصب کرد.

  • درایو نوری در کنار این که یکی از لوازم جانبی کامپیوتر و لپ تاپ می باشد، باید گفت قطعه ای از سخت افزار رایانه است که به اندازه یک کتاب ضخیم قطر دارد و به دو صورت درایو نوری اینترنال و درایو نوری اکسترنال وجود دارد.
  • با اتصال رایتر به سیستم ، با گذشت تنها چند ثانیه ، ویندوز آن را شناسایی می کند و اطلاعات آن از قبیل اتوران یا فایل را بارگذاری می کند.
  • لازم به ذکر است در صورتی چراغ LED دی وی دی رایتر روشن نشود و صدای موتور آن شنیده نشود امکان دارد کابل پاور دستگاه قطع شده باشد.
  • حال که با دو مفهوم ” درایو نوری ” و ” درایو اکسترنال ” آشنا شدید به راحتی می‌توانید حدس بزنید که درایو نوری اکسترنال چیست.
  • عمل اسپری کردن را چند بار با فاصله انجام دهید تا میله گردان موتور به خوبی تمیز شود.
دی وی دی رام کامپیوتر لنوو تعمیر و تعویض دی وی دی رایتر کامپیوتر ایسوس یک شرکت تایوانی است که محصولات الکترونیکی متنوعی نظیر کامپیوتر، لپ تاپ، مادربورد، مانیتور، کارت گرافیک، رایانه جیبی، درایو نوری اینترنال (داخلی) و اکسترنال، گوشی موبایل و قطعات شبکه را تولید می‌کند. گستردگی محصولات ایسوس، این شرکت را به یکی از قدرتمندترین شرکت‌های الکرونیکی دنیا تبدیل کرده است. این محصول از طریق درگاه USB به کامپیوتر متصل شده و قابلیت خواندن و نوشتن رویسی دی و دی وی دی را دارا می‌باشد.

دی وی دی پلیر هامرز DVD Pleyer Hamerz

نکته ای که لازمه بگم اینه که برای خوندن DVD توسط دی وی دی درایو یا رایتر یه سرعت مشخصی در نظر میگیرن و برای رایت کردن DVD توسط دی وی دی رایتر هم یه سرعت مشخص . مثلا حداکثر سرعت خوندن DVD توسط رایتر شاید ۵۲X باشه اما نهایت سرعت رایت همون DVD توسط رایتر شاید ۱۸X  باشه . تمامی تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر به صورت کاملاً تخصصی در مرکز تعمیرات کامپیوتر لنوو انجام می پذیرد.

دی وی دی رایتر نوری چیست؟
بعد از مطالعه مشخصات درایو اکسترنال شاید برای شما سؤال به وجود بیاید که درایو نوری اینترنال چیست؟
 برای پاسخ به این سوال، باید به‌طور دقیق با فیزیک این درایوها آشنا شویم. در واقع دی وی دی رایتر اینترنال در داخل کیس‌ها و لپ تاپ‌ها قرار می‌گیرند و با پیچ‌های خاصی به مین برد متصل می‌شوند. چون دی وی دی رایترها به‌طور مستقیم به مینبرد سیستممتصلمی شوند، می‌توانند سرعت بالاتری را پشتیبانی کنند
درایو اینترنال دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. به عنوان مثال ، اگر برای تصویر برداری پزشکی به مرکز مربوطه مراجعه نمایید ، به جای نسخه کاغذی یا کلیشه تصاویر ، یک سی دی یا دی وی دی ، حاوی تصاویر به شما تحویل داده خواهد شد .

اگر لپ تاپ یا کامپیوتر قدیمی دارید، می‌توانید با تبدیل دی وی دی رایتر اینترنال به اکسترنال این مورد را حل کنید. در ادامه نحوه تبدیل دی وی دی رایتر اینترنال به اکسترنال را آموزش می‌دهیم. قبلا ، منظورم خیلی قبله ، اولین سی دی رام ها قابلیت خوندن اطلاعات از روی CD با سرعت ۱۵۰ کیلوبایت در ثانیه رو داشتن ( که با ۱X نشون میدادن ) . بعدها سرعت خوندن و رایت کردن افزایش پیدا کرد ، شرکت ها از یک استاندارد مشخصی برای تعیین سرعت رایتر و درایو نوری استفاده کردن . حرف X نشون دهنده اینه که سرعت اولیه یعنی ۱۵۰ کیلوبایت در ثانیه ، ضرب در ۱۶ شده . یا به عبارت دیگه ۱۶ برابر سرعت اولیه ( ۲۴۰۰ کیلوبایت در ثانیه ) می تونه اطلاعات رو بخونه .

رایتر اکسترنال ایسوس DVD RW KYE-168