چگونه کارشناس دیجیتال مارکتینگ شویم؟

بهینه کردن ادرس همه ی صفحات سایت، بررسی و تحقیق کلمات کلیدی ،بهینه سازی عنوان سئو، رعایت ساختار در نوشتن متون، بهینه سازی انکرتکست ها،بهینه سازی توضیحات متا،رعایت چگالی کلمات، لینک سازی درون سایت، استفاده از کدهای اسکیما، بهینه سازی تصاویر سایت، ریسپانسیو بودن سایت از جمله مواردی است که شما باید به آن ها دقت نمایید. تبلیغات اینترنتی، بازاریابی مستقیم با استفاده از ابزارهای دیجیتال، وبلاگ نویسی، نشر دیجیتال اخبار کسب و کار، سئو، شبکه های اجتماعی، پادکستها و سایر روشهای تولید محتوا از جمله بحثهایی هستند که در این کتاب مطرح شدهاند. فعالیت در شبکه های اجتماعی برای افزایش آگاهی از برند، برقراری ارتباط موثر با مخاطب و سوشال سیگنال الزامی است. بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ از تمام کانال های موجود در رسانه های دیجیتال برای دریافت اطلاعات به مشتریان استفاده می کند و تنها به اینترنت و فضای مجازی محدود نمی باشد. پیش از این برای دست یابی به مشتریان جدید، از روشهای سنتی مانند برقراری ارتباط مستقیم با خبرنگاران، تبلیغ در رسانه های مختلف مانند تلویزیون و …

برای کاهش حجم تصاویر نیز راه های زیادی وجود دارند. برخی اوقات هم در فهرست ابزار های دیجیتال مارکتینگ به دو تبلیغ نیز سفارش می شود،.به تبلیغات هدفمند و سفارشی شده (Targeted Advertising) و نیز تبلیغ مستقیم (Native Advertising) هم اشاره میشود.اما خب با توجه به این که این دو فراگیر هستند و هم رده و هم سطح موارد دیگر نیستند، در موارد بالا از آنها اسمی برده نشد. البته که برای دستیابی به این سمت شغلی در یک آژانس تبلیغاتی یا شرکت بزرگ، نیازمند چند سال تجربه خواهید بود و بعد باید تخصصی که به دست آوردهاید را نیز به خوبی نمایش دهید. علاوه بر آن طراحی روش های بازاریابی و ایجاد کمپین های تبلیغاتی مناسب هر برند نیز بر عهده مدیر دیجیتال مارکتینگ است؛ البته طراحی و برنامه ریزی استراتژی ها با مشورت دیگر اعضا و با توجه به نیاز های تبلیغاتی صورت می گیرد اما تعیین روش نهایی بر عهده مدیر بازاریابی تبلیغات است.

نقش مدیر رسانه های اجتماعی از عنوان آن قابل درک است؛ اما اینکه دقیقا وظیفه مدیریت کدام یک از شبکه ها را به عهده دارد، به نوع کسب و کار آنلاین بستگی دارد. ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی مانند نوین هم جز این دسته از بازاریابی آنلاین در نظر گرفته میشوند. اما کلیه این اقدامات را می توان در سه دسته کلی مشخص نمود که عبارتند از سئوی کلاه سیاه، سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه خاکستری. قطعا افرادی که به دنبال چیزی در موتورهای جستجو می گردند از قبل نیاز و هدف خود را مشخص کرده اند.

دیجیتال مارکتینگ چیست

ای بوک یکی از روشهای تولید محتوا است که در طولانی مدت نام نیک از برند شما به یادگار میگذارد. برای استفاده از این ترفند روشهای مختلفی وجود دارد که پیش از این به یک مورد از آنها، افزونه وردپرس، اشاره شد. مفهوم برند دیجیتال، یک تکنیک مدیریتی در ایجاد برند است که از ترکیب نام تجاری اینترنتی و همچنین بازاریابی دیجیتالی برای گسترش فناوری های دیجیتالی مانند ارتباطات آنلاین، برنامه های نصب شده بر روی دستگاه ها و یا محتوای رسانه ای استفاده می کند. فصل چهارم : محتوای “منبع باشید” را منتشر کنید. هر چند وقت یک بار باید کل وب سایت را بررسی کنید و نقاط ضعیفی را پیدا کنید که سرعت شما را کند می کنند.

بازاریابی محتوا

متخصین شرکت سئوکار ابتدا با بررسی وب سایت شما و استخراج مشکلات به برطرف نمودن مشکلات سئو سایت شما می پردازند تا وب سایت شما دارای بهترین نتایج در موتورهای جستجو مخصوصا گوگل شود. اگر صاحب کسبوکار کوچکی هستید، باید بدانید رقبای مستقیم شما چه کسانی هستند و وبسایت یا رسانههای اجتماعی آنها را بررسی کنید. 7 روشی که میتوانید با آنها مشتریان ثابت بیشتری جذب کنید. این پیج با تولید محتوای مفید و با کیفیت، مخاطبان زیادی را جذب میکند و در فاصله زمانی مناسب، فرصت اعتمادسازی و فروش را برای خود مهیا میکند. نرم افزار دوم خیلی سبک وزنه و میتونید با اون رتبه الکسای سایت خودتون را خیلی راحت بالا ببرید، میتونه برای تازه کارا و رتبه های خیلی پایین مفید باشه، توصیۀ خوبیه. اما میتواند برای همهی کسانی که علاقهمند به دیجیتال مارکتینگ هستند مفید باشد. تصویر مناسب نیز میتواند تاثیر قابل بسزایی در جذب مخاطب داشته باشد.

تجربه ما هم از بازاریابی محتوایی به این شکل بوده که از زمانی که شروع به تولید محتوا کردم، از زمانی که آنها را در وبسایت و اینستاگرام انتشار دادیم، مخاطبان آمدند و ما را دنبال کردند، محتواها را برای دوستانشان ارسال کردند، برای آنها جذاب بود و زمانی که به این رسید که ما میخواهیم راجعبه یک موضوعی وبینار بگذاریم. محدود ولی پرقدرت شروع کنید. نمیتوان گفت که چند کتابی که که معرفی می کنیم، بی شک جز کتاب های دیجیتال مارتینگ هستند ولی میتوان با اطمینان خاطر گفت که معروف و مشهور هستند. نکته حائز اهمیت این است که روابط عمومی آنلاین یکی از مهمترین بخش های استراتژی دیجیتال مارکتینگ است. گونههای مختلفی از بازاریابی محتوا وجود دارد که شما میتوانید در استراتژی خود به کار ببرید و در ادامه با مهمترین آنها آشنا خواهیم شد. استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ گردشگری بهدلیل سازگاری و انعطافپذیری بیشتری که دارند، به شما اجازه میدهند تا راحتتر آنها را تغییر دهید.

تبلیغات پولی (Paid Ads / Paid Search): زمانی که کاربران از طریق تبلیغات شما در گوگل یا وبسایتهای دیگر به وبسایت شما میرسند. افراد از طریق جستجوی سوال یا خدمت و کالای مورد نظرشان، با سایت شما رو به رو شده و اگر محتوا کاربرپسند باشد، به مخاطب وفادار شما تبدیل میشود. امروزه بازاریابی محتوا به یکی از قدرتمندترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارها در هر اندازه و موضوعی تبدیل شده است. بسیاری از سئو کارها توضیح درباره کار خود را به یک مسئله چالش بر انگیز تبدیل می کنند. در نتیجه تمامی این کارها می توان به کسب اعتماد گوگل و ترفیع سایت دست یافت. بعد از انجام صحیح تمامی موارد بالا تازه باید لینک سازی های داخلی و خارجی سایت را شروع کنید و سایت خود را در اینترنت و در حوزه کاری خودتان محبوب کنید و باید برای انجام هر مرحله از موارد بالا کلی وقت و تلاش رو صرف کنید.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

از طرف دیگر، افرادی که در زمینه بازاریابی جاذبه ای فعالیت میکنند، با استفاده از ترفندهای بازاریابی محتوا، از رسانه های آنلاین برای رفع نیاز مخاطب و جلب نظر او استفاده میکنند. لازم به ذکر است که بسته به گستردگی مجموعه، تعداد افرادی که به عنوان مدیر برای بخشهای مختلف بازاریابی نیاز است، متفاوت خواهد بود. آدرس مطلب شما یا همان URL که مخفف Uniform Resource Locator است، میتواند تأثیر زیادی در روند کاری شما داشته باشد. هدف بازاریابی محتوا جذب است، اما تبلیغات به صورت تهاجمی عمل میکند. بازاریابان دیجیتال کسانی هستند که با توجه به هدف و بودجه شرکت برای افزایش آگاهی برند یا جذب مشتریان از همه کانال­های بازاریابی دیجیتال که استفاده میکند. بازاریابی محتوا اصلی ترین گامی است که برای ایجاد آگاهی از برند، افزایش ترافیک سایت، ارتباط با مخاطبان و مشتریان باید بردارید. تفاوت بازاریابی درونگرا با بازاریابی دیجیتالی چیست؟ عنوان شغلی آن ها چیست؟

106. بررسی و بهینه سازی تگ های H1وH2و…

می توان گفت جستجو و یافتن پادکست های دیجیتال مارکتینگ فارسی آن قدر هم سخت نباشد. بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing) یکی از انواع بازاریابی دیجیتالی است که در آن هدف برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان به منظور ارائه محصولات، خدمات و کسبوکار است بنابراین میتوان از رسانه های اجتماعی برای برندسازی یک محصول و یا کسبوکار در فضای اینترنتی و بازاریابی اینترنتی استفاده کرد. تبلیغات همسان یا نیتیو به تبلیغاتی گفته میشود که از لحاظ ظاهری شبیه به سایر محتواهای موجود در وب سایت یا شبکه های اجتماعی است. در مقابل بازاریابی برونگرا، پیام تبلیغاتی درست در دید کاربران قرار میگیرد، صرف نظر از اینکه تا چه اندازه به آن نیاز داشته و یا به موضوع سایر مطالب موجود در صفحه، مرتبط است. داشتن تجزیه و تحلیل خوب و دقیق و دانش تفسیر آنها می تواند به بازاریابان کمک کند “تا از شکست ها برای کسب موفقیت درس بگیرند”، کمپین هایی که موثر عمل نمی کنند را به سرعت کاهش دهند و کمپین های بهتری را حول مفاهیمی ایجاد کنند که سابقه موفقیت آمیزی دارند.

به عنوان مثال، اینفلوئنسر مارکتینگ را در نظر بگیرید. همچنین اگر کار با نرمافزارهای ویرایش فیلم را یاد بگیرید میتوانید تیزرهای کوتاه و جذابی درست کنید که توجه مخاطبان را به خود جلب کند. آنها همچنین معمولاً بسیار خاص تر از کلمات کلیدی کوتاه هستند. همچنین ممکن است موقعیت هایی پیش بیاید که تصاویر شما در صفحه لود نشوند. اتوماسیون بازاریابی به نرم افزاری گفته می شود که به منظور خودکار سازی عملیات اساسی بازاریابی شما مورد استفاده قرار میگیرد. همانطور که در بخش قبل گفته شد، بازاریابی ایمیلی یکی از قدیمی ترین ترفندهای دیجیتال مارکتینگ است که هنوز هم برای برقراری ارتباط با مشتری، روش موثری است. کارشناسان بازاریابی ویلیکو با بررسی میزان بودجه، موضوع و اهداف شما، بهترین، کوتاهترین و موثرترین روش را پیشنهاد خواهند داد. 106. بررسی و بهینه سازی تگ های H1وH2و… این تیتر همان تگ عنوان است. چگونه میتوانید تمام این داده ها را بدون ردیابی خودکار جمع آوری کنید؟

استوار باشید: سعی کنید بر پایه یک سیکل مشخص و همیشگی، در فضای اجتماعی فعالیت کنید و هرگز دست از فعالیت برندارید. ضمن اینکه در هر یک از موضوعات تخصصی بازاریابی دیجیتال هم، کتابهای فراوانی وجود دارند. مگر آنکه مخاطب شما در خارج از ایران حضور داشته و یا در یکی از شبکه های گفته شده، حضور زیادی دارند. مدیر سئو وظیفه هماهنگی بین بخشهای مختلف مانند تولید محتوا و شبکه های اجتماعی را به عهده دارد. اما اگر بخواهید پادکست های دیجیتال مارکتینگ را به زبان انگلیسی گوش بدهید، انتخاب پادکست های مناسب برای آموزش دیجیتال مارکتینگ چندان ساده نخواهد بود.

بزرگترین و مهمترین مشکل بازاریابی محتوا در حال حاضر فقدان استراتژیهای روشن است. مهمترین آن، یک طرفه بودن دیجیتال مارکتینگ آفلاین (سنتی) است. برای بازاریابی دیجیتال نوع آفلاین بود هزینه­های شما ممکن است بسیار بالا باشد. مدت زمان انجام پروسهی سئو و بهینه سازی سایت برای هر وبسایت متفاوت است و به وضعیت کلی وبسایت و همچنین هدف شما از سئو بستگی دارد. هر کسی که علاقه مند به زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو است ، می تواند این دوره را بگذراند. به عنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ، بهتر است از چگونگی کارکرد هر کدام از این روش های آشنایی داشته باشیم تا بتوانیم راه های مختلفی را برای موفقیت در زمینه کاری خود انتخاب کنیم تا به رونق کسب و کارمان کمک کنیم. البته این مسئله تا حد زیادی به موضوع هم بستگی دارد و یک قاعده ۱۰۰ درصد درست نیست!

نمونه هایی از کانال های رسانه ای در بازاریابی دیجیتال شامل وب سایت، پی پی سی یا پرداخت به ازای هر کلیک، بازایابی از طریق پیامک، پادکست های صوتی، سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستجو ) و برنامه های تلفن همراه می باشد. پس در بهینه سازی سایت خود باید سعی کنید از محتواهای بسیار باکیفیت استفاده نمایید. پس طراحی وب سایت شما اهمیّت بسیار زیادی دارد. تبلیغی که به ازای هر کلیک روی آن، هزینه ای از بودجه کلی شما کسر میشود. شما به یک شخص یا مجموعه ای با مخاطبان و نرخ تعامل بالا، هزینه ای پرداخت میکنید تا در مورد برند، محصولات و یا خدمات شما با دیگران مخاطبان خود صحبت کرده و شما را به آنها پیشنهاد دهند.

گرچه برای سئو سایت به محتوای متنی نیاز است، اما بر اساس بررسی های انجام شده، محتوای تصویری تاثیر بیشتری روی شانار گروپ مخاطب خواهد داشت. به طور قطع نمیتوان از یک نفر انتظار اجرا و مدیریت تمام روشهای مختلف بازاریابی را داشت. در هر نوع صنعت یا تجارتی که باشید، الگوریتم های گوگل برای تمام سایت ها به یک شکل عمل می کنند و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و رتبه بندی با یکسری معیاری مشخص تعیین می شود. در صورتی که با ادعایی در رابطه با افزایش رتبه در گوگل در مدت زمان کوتاه روبرو شدید ، به احتمال قوی از روشهای غیر اصولی قصد بهبود رتبه در گوگل را دارند. تبلیغات بنری، نمونه ای از تبلیغات برونگرا هستند که در بسیاری از وب سایتها با هدف تبلیغ محصول یا خدمتی از یک مجموعه، نمایش داده میشوند. جز مواردی هستند که ممکن است در نمایش نتایج گوگل برای شما نمایش داده شوند.

دیجیتال مارکتینگ

کتاب فارسی دیجیتال مارکتینگ آنقدر زیاد نیست که دست شما در انتخاب آنها خیلی راحت باشید . بر اساس کلمات کلیدی و بودجه ای که تعیین میکنید، تبلیغ شما در ابتدای صفحه اول و یا آخر آن نمایش داده خواهد شد. مثلاً اینکه بک لینکهای آنان از چه مکان­هایی است، غالباً در چه کلمات کلیدی موفقتر هستند، دلیل موفقیت­های آنان چیست و … بد نیست بدانید بازاریابی ایمیلی امروزه بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است، تا جایی که ۸۰ درصد بازاریابان از آن بهره میبرند. بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای، یکی از جالبترین شیوه های بازاریابی است که تا حدی با تعریف متداولی که ما در ذهن داریم، متفاوت است. این کانالها شامل شبکه های اجتماعی، سایت، سئو، تولید محتوا و … برای مدیریت شبکه های اجتماعی، میتوانید از ابزارهای کمکی مانند نوین استفاده کرد. این فرد باید یک استراتژی و تقویم برای وبلاگ و شبکه های اجتماعی تهیه کرده و مهمتر از همه آن را دنبال کند.